tisdag 19 oktober 2010

Håller tummar och tassar...!

Freja och jag är nyss hemkomna från ett besök på Husdjurshälsan och veterinär Maths Lindberg. Röntgen av höftleder och armbågar stod på schemat och Freja blev mottagen med öppna armar av personal som inte riktigt ville sluta kela med henne :-) Freja var såklart överlycklig över detta fenomen. Hennes största vilja i livet är för det mesta "ta på mig, ta på mig, sluta aldrig ta på mig!"
Det tog en bra stund innan den lilla faktiskt ville somna till, och kunde bli plåtad ordentligt. Men till slut så domnade den lilla fröken bort och Maths kunde knäppa sina plåtar. Finfina resultat både på armbågar och höftleder och jag tror till och med att vi fick kommentaren "perfekta leder". Blir förvånad om det blir sämre än A och 0 på SKK's bedömning, men även om det blir lite sämre så är jag nöjd ändå. Jag litar på Maths oerhört mycket och hans bedömning väger tyngre i min värld.

Det var tidig uppgång imorse, och det tog ett par timmar hemma innan jag vaknade till ordentligt och kom ut på långpromenad här i Frölunda.
I förmiddags så tog jag en vända till Frölunda torg där jag hade lite shopping att avklara. Att handla är en av mina mindre favoritsysselsättningar och jag kan inte förstå hur någon kan tycka det är kul att gå igenom klädesplagg efter klädesplagg, butik efter butik. Jag vill bara in, och ut lika fort...! Fick hur som helst lite inhandlat, två tröjor, ett spetslinne och ett par leggings på Gina Tricot. På H&M och Kicks fick jag med mig lite sminkprodukter; nya penslar, puder, eyeliner, toner (tror jag det heter) och fick även en foundationsminkning på Kicks där det även inhandlades en från Lancome. Tror nog att det kan bli bra :-)
Hittade även rea på Accent och fick med mig en kanonbra nessecär hem (har letat jättelänge efter en lämplig) och äntligen en ny handväska. Det behövdes då min gamla höll på att trilla isär.
Freja tar sig en tupplur till nu, och jag ska passa på att gå en runda till med Stella innan jag ska iväg till Hundens hus och hålla valpkurs och agility fortsättning.

2 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Håller tummar & tassar!
//
Jackie

Eva-Karin sa...

Grattis, va härligt att få ett positivt resultat, såhär långt iaf. Ja det ska bli spännande att tävla i varberg. Men usch vad nervös jag kommer vara. Har verkligen inga tävlingsnerver. Men om inte annat så ses vi där! Ha det så bra, och lycka till med alla dina kurser! kram