fredag 15 oktober 2010

Äntligen händer det något...!

Det blev en joggingrunda för mig och Emma efter att jag hetsdammsugit bilen igår efter jobbet. Vi sprang grusvägen fram och tillbaka vid klubben och jag tycker att vi var riktigt duktiga. Det var heavy traffic på vägen, var nog första gången vi mötte någon där och då mötte vi tre sällskap sammanlagt. Mycket ovant. Har med älgjakten kan jag tänka mig. På tal om den kan jag meddela att vi var mycket fint täckta med reflexer från topp till tå. :-)
Efter vi sprungit oss svettiga så blev det ett lydnadspass på appellplanen och även om det inte var de finaste positionerna någonsin så har hon på ett vis aldrig gått så bra. Det genomfördes inkallningar, språngmarcher, kampanden och en hel massa agility precis i närheten och hon sa inte ett knyst utan var fokuserad på mig hela tiden - var en extremt hög vinst ska jag tala om!

Tänk om det faktiskt släppa det här nu och att jag är på väg att få en normalfuntad hund? :-) Efter lydnaden (linförighet, fotgående, inkallning, lägganden u gång) så blev det pyttelite agility. Det blev gungan en gång, balansen, slalom och tragglande i boxen - superkul. Fina kontaktfält och endast en rivning.

Som vanligt härligt sällskap på klubben och det är en fantastisk hundungdom och brukshundsklubb jag är medlem i. Som VARJE, varje dag fortsätter att vara en klubb med tränande, aktiva medlemmar. Det är verkligen alltid liv och rörelse på GMBK :-) Mmm, vad jag älskar det!

Nu blir det att racerpacka innan jag ska vara på jobbet 06.00 (gäsp) Direkt efter jobbet åker vi sen mot Säbyholm (jag och fyra ghu-vänner) för en styrelseutbildning för Hundungdom. Ska bli väldigt spännande!

Inga kommentarer: