torsdag 22 oktober 2009

Ahhhh, trött matte!

Nu är matten i huset förbaskat trött ska jag tala om för er.
Efter jobbet fick jag skynda mig hem genom rusningstrafiken för att möta upp Anna och Nellie för en promenad och bus i skogen. Stella, Freja och Nellie hade jätteroligt och dundrade glada omkring bland löven och smutsade ner sig allt de kunde!

Sen åkte jag raka vägen upp till GHU med Flejflej där jag hade tänkt träna lite med lillskiten innan det var dags att hålla kurs. Så blev fallet dock inte då Freja var skogstokig...! Det blev istället bilen för henne medans jag och Emma höll i teorin och sen fick hon komma ut och sitta med när det var dags för kursarna att själva köra deras egenritade kombinationer. Freja var inte lika duktig och tyst som hon har varit tidigare tillfällen, men till hennes försvar så hade hon en liten obehaglig upplevelse med en j-a skitunge som skrämde livet ur henne med påhopp och skrik strax innan vi åkte.
Jag blir så himla trött. Har tränat stenhårt med Frejas skällande på folk och fä och har verkligen, verkligen gjort framsteg! När vi gick mot bilen passerade vi 4-5 personer och hon sa inte ett knyst och fick beröm. Helt plötsligt kastar sig en typ tioårig kille fram mot Freja, skriker och hoppar till. Freja flippar och blir livrädd. Känns som all träning är kastad åt skogen....
Är bara att börja om igen antar jag.

Efter kursen tränade jag och Emma lite med våra småskitar och Freja var jätteduktig. Tränade lite framförbyten, a-hindret och 12pinnarsslalom. Kul kul kul :-)
Blev promenad runt militärfältet efteråt och nu sitter jag och huttrar i soffan. Freja har somnat för länge sen och likaså Stella.

Inga kommentarer: