onsdag 14 oktober 2009

Solen väntar.

Det var tre leriga flickor som kom hem sent på söndagkvällen efter DM:ets prisutdelningar. Det hade duggat konstant hela dagen och vi var blöta, leriga, kalla och hungriga.
Stellas och mitt första lopp, som var hopp, är jag väldigt nöjd med. Visst, det blev lite klanthejsvejs i slalom där hon gjorde fel två gånger (hoppar över ANDRA porten två gånger om) men när vi väl fick till det blev det ett kanonlopp. Det var en jävla fart på henne ska jag tala om, vilket dock orsakade Sveriges största svängar, haha. Men jag är nöjd. Dock blev det en disk på ty p näst sista hindret eller något, efter lite slarv från mig. Men jag var dundernöjd ändå.
Andra loppet var en riktigt roligt ritad bana och jag var supertaggad när vi skulle köra. Stella var liiiite halvlåg, men satte igång ganska bra i starten - hon tjuvstartade faktiskt!!!! Första gången hon har gjort det på tävling, men det var på en halv sekund, så tog inte tillbaka henne då hon hunnit hoppa första hindret. Men ska hålla koll på detta så hon inte utvecklas till en Janis ;-)

Sen så blev det SÅ KLART fel tunnelingång vid fjärde hindret, och det är för att jag är totalvärdelös på att handla till rätt tunnlar och Stella bara inte kan låta bli att ta den tunneln hon ser först. När jag tänker tillbaka så var det enda jag kunnat göra bättre, var att göra ett snabbt jävla framförbyte efter hopphindret, ja om jag hade haft tid vill säga.
Men vi körde vidare ändå för fulla gubbar, fick exakt samma fel på slalomen, men bara en gång här. Sen fick jag ta upp henne på balansen igen då hon kastade sig ut från den. Ajabaja, och även en slarvig gunga. Resten gick bra och farten var det inget fel på här heller.

Det blev ett riktigt bra DM ändå trots allt, för inga mindre än Hanna & Zessi gick och vann hela skiten i large! :-) Det var enorm glädjeyra, med många kramar, klappar i ryggen och glädjeskrik! Det var väldigt välförtjänt och ofattbart roligt! Grattis igen kompis! :-)

Grattis även till Kungälvslaget som tog en tredjeplacering!
Nu börjar tjejerna vakna till liv här hemma i lagom takt med att jag har druckit upp min första kaffekopp. Snart börjar de traska ut i hallen, med sina busiga ögon fästa på mig samtidigt... Nu är vi vakna matte, nu vill vi gå ut! Och det ska vi strax göra också.
Freja har skött sig fint de senaste dagarna och inte bitit sönder mina ägodelar så mycket som hon brukar göra, de har fått varsin toarulle av Maria när hon gått hemifrån efter rastningen, och ja, det verkar hjälpa. Sen har jag utökat morgonpromenaden också och klickar en stund med henne innan jag går hemifrån. Får se vad som händer helt enkelt :-)
Just nu känner jag mig som en krympling, jag har vrålont på tre ställen på kroppen. Högra armbågen som jag ligger på när jag sover, tar flera timmar för den på förmiddagen att sluta värka. Sen vänstra handleden som jag knappt kan vrida. Och nu en muskel mitt på vänstra skulderbladet, totalstrejk! När jag kom in från morgonpromenaden igår, hade allt varit bra, så helt plötsligt så var det som det knakade till - sen har det gjort jätteont sen dess, när jag vrider åt "fel" håll. Såklart är det ännu värre nu när jag har sovit... Aaaarggh, vad är det för feeel på mig?!

Inga kommentarer: