lördag 10 oktober 2009

Nämen, det är ju tävling imorgon!

Imorgon bär det av till Kungsbacka BHK där jag och Stella tänkte delta i årets DM. Det blir bara två individuella lopp och jag hoppas att jag med mina nya kunskaper kunna göra Stella rättvisa ordentligt på banan.
Ska verkligen göra mitt bästa för att banorna ska gå enligt Stellas linjer och inte mina egna! Förhoppningsvis kommer det göra att vi får ihop ett par bra lopp.

Jag håller ju håller på och skvallertränar Freja för att få henne att förstå att man INTE behöver skälla på alla människor man möter på promenad. Det går bra, hon är duktig och jag har varit rätt så bra på timingen. Men det har också blivit en ökad promenadmängd för moi, då det blir svårt att träna Freja när Stella är med. Tror att hon bygger upp lite extra mod att skälla när Stella är med, även om inte HON skäller. Så just nu är det många promenader, med en hund i taget. När jag kom hem från jobbet fick de dock följa med ut båda samtidigt, för lite bus i skogen. Fick några strimmor solljus innan mörkret lade sig över Göteborg. Och attans vad kallt det är ute nu! Ruskigt ruggit....! Var precis ute en runda och sitter nu och hackar tänder något kollosalt, trots att jag är invirad i fleecefilten.

1 kommentar:

Camilla och terrierterroristerna sa...

Hoppas att det går bra för er i morgon!