tisdag 6 oktober 2009

Spååååår

Japp, nu har vi varit ute i skogen en timme och tjejerna har fått gå sina första spår! Satans vad roligt det var.
Stella var heeeelt klockren och gick raka vägen fram till målet (som så klart var en pinne hon tuggat på) Det är verkligen helt otroligt hur hundarnas luktsinne fungerar, när hon kan urskilja mina steg på det viset mitt ute i skogen bland alla andra lukter och löv. :-)

Freja var lite vismig och irrade runt lite mer, tyvärr blev det lite bakspårande eller vad man nu ska kalla det då hon kom in på "min väg tillbaka". Min u-sväng jag gått när jag lagt ut spåret och sedan gått tillbaka till hundarna var alldeles för tight och Freja kom in på den vägen. Men hon hittade rätt efter en stund och matte var mycket stolt!

Nu ska jag ta och bege mig in mot stan, ska lämna in ett par jeans på lagning (insåg för ett tag sedan att jag hade ca 10 trasiga jeans i garderoben) och sen ska jag till frissan! :-) Mitt hår är så sjukt långt nu att det är helt sanslöst! Ska bli härligt att låta Anette sätta tänderna i det. Ska gå och ta en före-bild på det nu så får ni se efter-bilden senare! :-)

Jag säger inte att jag helt och hållet tackar för mig, men jag förväntar mig att jag, mitt liv och mina tider respekteras.

Inga kommentarer: