lördag 17 oktober 2009

Oj så trötta vi är.

Det har varit helt fantastiskt underbart väder idag, dvs. helt fel tillfälle att åka på agilitytävling i RIDHUS! Haha. Det var redigt kallt i förmiddags men blev desto skönare mitt på dagen.
Då jag fått lite felaktig information under gårdagen (faktiskt...) så missade jag banvandringen och fick gå in och köra lite på måfå :-)
Har hur som helst haft en jättehärlig dag tillsammans med bland andra Cillen, Emelie, Anna & Katarina.
Agility A
Det visade sig vara en ganska bra strategi att inte gå banvandring för vi gick in och fick till ett riktigt bra lopp om jag inte minns fel. Det blev fel på kontaktfälten på balansen (var annars...) och med klassens näst snabbaste tid, vilket kändes jättekul! Vi slutade på åttonde plats och fick pris!
Det loppet var såklart det enda jag INTE fick filmat, haha.
Agility B
Stella sprang förbi första hindret (busunge!) och sen fick matte lite bråttom i resten av banan. Efter en tunnel hoppar Stella snett över långhoppet, som jag tog om. Sedan handlade jag sjukt otydligt mot ett hopphinder, eller nej, nu ljög jag. Jag var redan på väg mot nästa hinder i tankarna, och skickade Stella rakt upp på a-hindret istället!
Sen blev det lite tok efter gungan men Stella var glad genom hela loppet och hade ganska bra fart!
Hopp A
Stella var lite låg innan detta loppet men med hjälp av Katarina var hon hyfsat pigg ändå. Slalomen togs inte med full entusiasm och fart, men sen fick hon upp farten. Höll på att kvaddas av mig då jag verkligen trodde jag skulle hinna med ett blindbyte efter tunneln. Men det löste sig, och Stella fortsatte köra på med bra fart. Tills slutspurten då jag koncentrerar mig hårt på att få Stella in i rätt tunnelingång och Stella istället dundrar RAKT FRAM över ett hopphinder. Attans!
Hopp B
Här blev det hundbyte! Jag och Anna fick för oss att byta hund och det var riktigt roligt! Jag körde hennes Cinco och strulade till det i en lite småtrixig start, Cinco är väldigt känslig för hur man vrider sig och jag vred mig både för mycket och för lite, så helt plötsligt hade vi diskat oss. Men vi fortsatte in i mål, Cinco var jätterolig att köra och rev inte ett enda hinder! :-)
Stella och Anna blev också diskade efter några hinder, men de kämpade på superbra och Stella gjorde en jättefin slalomingång!

Agility B

Hopp A.
Förhoppningsvis kommer det även klipp på det sista loppet, både mitt och Stellas lopp!

2 kommentarer:

flipprig sa...

Wow, du har en nästan lika rolig sida som jag.. :) Hur kom det sig att du började med agility-träning?

Anna sa...

Tack för att jag fick testa Ställa. Värkligen kul att få prova en anan hund. :D
Kram