söndag 16 november 2008

Gårkvällen.


Jag och Emma hann iväg på lite shopping igår efter jag kommit hem från Agilityn och hittade en partyblåsa att ha på kvällen.
Spelade volleyboll tillsammans med jobbet i två timmar och hade jätteroligt. Kom hem svettig som ett as och hade ungefär tre kilo sand i brallorna.
Sen började folket och droppa in (jag hann i alla fall duscha innan) och det blev en liten förfest hemma hos mig. Fick en flaska vin av Camilla och Johanna. En ljuslykta av Helen, Camilla och Gabbi.
Sen fick jag en hel hop av presenter av tattarna. Rosor, ett dunderfränt förkläde, en ljuslykta som man kan hänga i fönstret, våran tattarrhodosstranddagbok snyggt utskriven och sen en heldag med något mysigt som jag inte vet vad det är än. Fick detta på ett vackert skrivet presentkort som dessutom innehöll den bästa texten jag någonsin fått. Naturligtvis måste jag dela med mig av den.

Ikväll är det fest och fylla som gäller,
fan ta den som gnäller.
Spanandet efter Måns tar vid,
och kvällen kanske slutar i ett stönande kvid.
Erik kanske blir ledsen när han er ser,
men får kanske vara med om han snällt ber.
Väl hemma ligger Robin och väntar
när ni på dörren gläntar.
Han behöver se och lära
och vem vet, kanske en dag är det ni som blir kära!

PS. Emma och Andreas får du inte störa,
här gäller endast se men inte röra.

Och så avslutades det med tre bilder på mina snygga Idol killar ;-)
Hade jätteroligt hemma hos oss och efter det blev det utgång på stan. Det slutade med att vi gick till Berså och hade jätteroligt. Vi dansade så mycket att jag har träningsvärk i rumpan idag. Kan ha något att göra med volleybollen också när jag tänker efter. Slängde mig så mycket och käkade sand att jag nog kan ha sträckt arslet på något vis :-)

Tack alla medverkande för en underbar födelsedag!

Helén, Johanna och Jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Lovely poem:)