måndag 3 november 2008

... men för helvete.

Det är den tredje november idag. N-O-V-E-M-B-E-R. Ni kan stava va?! November. Och mina förbaskade grannar har redan smällt upp en Adventsljusstake i köksfönstret.
November, november, november... Man FÅR inte sätta upp julpynt så här tidigt. Det borde banne mig vara olagligt.
Tror jag ska skicka ett brev till regeringen. Det är verkligen ett samhällsproblem det här, med för tidig julpyntning.

En av de sista kunderna nu på kvällen tänkte att han skulle vara lite extra snäll mot mig och kommenterade hur jag såg ut. Det börjar bra, den här historian - men slutar värre. "Det ser verkligen ut som du haft en lång dag" Mördarblicken han fick går tyvärr inte att beskriva med ord. "Passa dig, jag dubblar priset gubbe" fick han till svar men skrattade bara och sa att han gillade tjejer med humor. Vadå humor? Vem är det som skojar? Inte jag i alla fall.. Förbaskade hubbe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det på tok för tidigt med julpynt hemma redan! Det är ju en hel månad kvar. *suck* Jag skrattar åt det när jag ser det, skulle aldrig tänka mig göra så. Själv har jag visserligen en "ljusstake" i fönstret, i form utav ett hjärta. Men det är ju inget julpynt direkt.

Kram