torsdag 13 november 2008

Totalfull torsdag helt enkelt.

Har jobbat åtta till fyra idag och det har väl gått okej. Lite för lite att göra för min smak, men dagen har flutit på utan några större problem ändå.
Direkt efter jobbet åkte jag och hämtade upp Emma på torget och så åkte vi direkt till stallet. Mirre hade stått i rasthagen under dagen och det var lite coolt att faktiskt se hans hovar för en gångs skull. Annars brukar man få gräva med en spade för att få fram dem under all lera.
Mirre var på bra humör idag och jag red i ungefär en timme. Tränade på galoppfattningar från skritt och halt från trav och galopp. Blev riktigt bra till slutet. Han måste bygga mera muskler den lille fisen. Han orkar inte riktigt bära sig ordentligt och det är en stor bragd att få honom att ta stöd på höger tygel. Men han blir verkligen bättre och bättre.
En liten fågel viskade i mitt öra att Emma är hoppsugen igen, hon fick mersmak från i lördags, så tror nog att vi ska dra fram några bommar igen på söndag! :-)

Emma släppte av mig vid hundgården där jag mötte min Stella. Hon har varit hos dagmatte från halv åtta till sju idag. Helt underbart. Hon har ätit massa, busat med Gin, varit i hundgården flera gånger och en långpromenad. Fint väder har de haft också!
Tränade på markhandling och några slalomingångar. Handlingen gick riktigt bra, Stella var väldigt duktig, men slalomen gick sådär. Hon hoppar över de första ingångarna, eller springer bara förbi och tycker att det är jätteroligt. Förstår inte riktigt varför.
Nu har vi inte tränat ordentligt på länge, men det gör henne oftast bara gott. Hon brukar må bra av att längta efter agilityn lite. Men det har inte riktigt funkat den senaste tiden. Antagligen är det ett längre uppehåll som är på sin plats. Det räcker inte med ett par veckor.
Men på lördag gör vi vårat sista agilityrace för vintern. Då blir det inomhustävling och matte är ganska nervös... Vi får se hur det går helt enkelt :-)

Inga kommentarer: