söndag 2 november 2008

Snart kommer den klassiska repliken..


.. sitter och tittar på den klassiska James Bond, nu gestaltad av Pierce Brosnan, och snart kommer nog den klassiska repliken, my name is Bond, James Bond. Har dock fått höra att den nya bond, Daniel Craig (inte fy skam) inte säger det en endaste gång i den nya Bond filmen Quantom of Solace. Det tyckte jag var väldigt dåligt, och konstigt med för den delen.
Nu så är Piercan väldans aktiv här på Tv skärmen. Nu surfar han på en tidsvattenvåg fylld med isblock.. Rätt bra jobbat faktiskt.

Luisa, Helen, Jag och Emma

Jag har haft en bra helg för övrigt. Var på fest hemma hos Helén och Patrik i fredags och hade jättetrevligt. Blev rätt så bra i gasen, men väldigt trött den sista timmen. Sen var vi duktiga och tog inte taxi, utan buss hem. Sitter och pratar med Luisa bredvid mig, med handväskan i knäet. Får en liten konstig varm känsla i benet men tror bara att det är att benet somnat lite eller något. När vi är nästan framme så tittar jag ner på golvet och ser att jag hällt ut en si så där 1 liter sprite i mitt knä och på bussens golv. Jag har inte ens märkt att det blivit blött. "Jag trodde det var fyllan" var tydligen min kommentar till Luisa. Jag kan även tillägga att hon skrattade tills hon nästan grät. Det gjorde jag med. Byxorna behövde tvättas, kan också tilläggas.

Jag och Emma hemma hos Helén



Nu kör Piercan omkring i en osynlig bil.

Lördagen blev lugn, med återhämtning, lite städning och hälsade även på mamma på kvällen som hade besök av hennes bror och min morbror Håkan. Åt en smaskig middag och fick prata lite. Det behövdes då jag varit lite deppig på dagen.

Idag tog jag och Stella oss ut på en härlig långpromenad som avslutades med massa spring, bus och sökövningar i "Gläntan". Men när vi var på väg ut ifrån skogen och Stella skulle kopplas så inser jag att hon tappat sitt halsband. Som tur var hittade jag det efter si så där en halvtimmes letande. Stella var ganska ineffektiv i letandet, hon kom bara fram med nya pinnar. Hon förstod verkligen inte vad det var jag letade efter.

Sen har jag haft en dressyrlektion för Jenny och även fått prova på att rida ponnyn Pica. Var roligt att sitta på en ponny igen, sist var det Fantasy i våras. Ska antagligen få rida lite mer, men blir Miracel igen då min Monsterelev (läs Viktoria) ska åka till Thailand och behöver lite passning.

Nu har Bond dödat fler gubbar, pippat med fler brudar, kraschat fler bilar än jag kan räkna till och även massakerat ett ishotell. Nu räcker det för mig, sängen lockar mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin bild pa dig och emma :)
puss och kram fran mellansyrran. love u

Sus sa...

Åh sötisar!
Saknar Er!

Kram Sus

Anonym sa...

Bilden på dejoch emma är klockren !!