söndag 30 november 2008

Så var den här helgen också avklarad.

Mitt liv är lite upp i det blå just nu. Det är mycket som går fel...
Men helgen har trots det varit bra och jag tänker fortsätta att hålla huvudet högt, för jag har inget att skämmas för. Imorgon gäller det bara att ta tjuren vid hornen och få ett slut på det här.

I lördags tog jag mig själv på en shoppingrunda på stan, hittade två snygga toppar bland annat. Har även köpt något som heter Dust-It, som är ett slags puder man kan dutta ner i håret för att få håret strävare. Jag har så blankt hår att jag knappt kan ha ett spänne i håret utan att det bara glider av. Har med andra ord svårigheter att sätta upp frisyrer... Men förhoppningsvis ska det hjälpas med Dust-It. Har dessutom köpt ett torrschampo, något jag aldrig provat tidigare. Jag tvättar mitt hår aldeles för ofta, och det har blivit en ond cirkel, för nu måste jag tvätta det ofta, för annars blir det typ dunderfett ut efter ett dygn. Så nu har jag blivit rekommenderad att tvätta det mer sällan och istället prova torrschampo te.x varannan dag.

Hoppas att det ska fungera bättre!

1 kommentar:

Anonym sa...

Uppe i det blå...det låter mysigt :) Hoppas det går bra med håret! Kram