torsdag 17 december 2009

... aaaaatcho!

Åh, vad jag också hade velat vara uppe på klubben nu för veckans höjdpunkt - torsdagsträningen. Det hade vi behövt Freja och jag, och det hade varit trevligt att träffa hela gänget med... Men tyvärr ligger jag fortfarande sjuk hemma i soffan och snorar i min ensamhet. :-(
Freja är faktiskt jätteduktig och gillar läget himla bra, jag har legat i soffan, gjort ett par julklappsadresser i all stillhet och hon har legat troget nedanför soffan och hållit koll på mig utan att så mycket som säga ett knyst. Jag hade planer på att ta fram klickern för ett par timmar sedan och köra lite fri-shejping för att få henne att göra något, men huvudvärken vägrar tydligen att släppa, så det blev inget med det heller. Har bara blivit ut-o-kissa för tjejerna idag, men Elena var ute med Stella i förmiddags - tack för det kompis!
Tror att lilltjejen är på väg in i löp, det verkar som det. Får se om det sätter igång nu snart. Veterinären trodde det i tisdags med, så det kommer nog snart...

Här hemma görs det inte många knop, hade feber i förmiddags och jätteont i huvudet. Tog mig ett par värktabletter för nån timme sedan så nu har det släppt lite grann och jag har till och med ätit lite, slog även in några julklappar men det blev hemskt ansträngande så jag var tvungen att sova en stund efter det.... Nu blir det TVsoffan hela kvällen och lite julrimmande om huvudet orkar det.

3 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej hej
Bädda ner dig och bara mys med hundarna, för kallt nu att gå ut ändå =)
Kry på dig!
Kramiz
Jackie+Chip+Nova

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej hej
Ja jag har ett stort problem just nu med Nova-Inget föremålsintresse eller lek och kamplust.
Har försökt precis så som du skrev och hon kan tycka det är kul ibland och kan hoppa och sätta tassarna eller mun på Men hon greppar inte saken eller vill bära saker. Men det var ju smart att kanske dra lite godsaker som köttbulle och korv på föremålet!!!
För hon älskar ju godis och all annan skit som hon hittar ute-älg,hund,häst Skit osv osv
Bara hon inte är så glupsk att hon då äter upp saken-för snabb är hon att svälja allt hon hittar =(
Får träna vidare
Tack för tipset!
kry på dig
kram på dig och dina fina vovvar!
Jackie

Jessica sa...

Åh jag försökte lite med det där med rim men det gick åt skogen så ja sket i det;) Du får skriva ut något bra rim i bloggen sen så man får höra;)