fredag 25 december 2009

Mys helt enkelt.

Julafton igår blev ganska så bra trots allt, trots att det inte riktigt var som vanligt. Arbetade tills 14.00 och åkte sen direkt till pappa där det blev glöggmys framför Kalle Anka - såklart. Det var jag, pappa, Sara, Alice, faster Maggan, farmor Dagny och hennes syster Ulla som firade ihop. Sen så blev det julbord, hur gott som helst med bland annat massa sorters sill, smaskig skinka och pappas köttbullar. Efter efterätter, julgodis och promenad med Sara och hundarna så var det julklappsutdelning. Årets skörd innefattade; top och skärp, smyckeskrin, pengar, armband, kaffemugg, strumpor, läppglans, bodyshop-produkter och såklart den bästa presenten av alla - en Canon Ixus 100 is - guldfärgad! Tack pappsen! :-)

Familjen fortsatte till midnattsmässan senare på kvällen medans jag och tjejerna stannade hemma och låg i Alices säng och tittade på Sagan om de två tornen. Blev en kisserunda i slottskogen efter det och sedan sängen. Imorse sov vi tills elva och sedan blev det familjefrukost med skinksmörgås - yummy. Efter lite slappande i soffan så tog jag ut tjejerna i ösregnet och mötte upp Sarah o Combat som mötte oss för en promenad i slottskogen. Djuren sprang omkring som galnar i den blöta snön och jag och Sarah gick och huttrade 3 km bakom dem.

Det tog en liiiiten stund att torka tjejerna när jag kom hem om man säger så. Sen blev det lite mer soffmys framför familjefilmer - fruktansvärt roligt. Sen blev det lite sällskapsspel i form av ett tjugo år gammalt Kvitt eller Dubbelt. Kan dock medge att det inte riktigt var min kväll då jag lyckades skrapa ihop två poäng på 10 omgångar och Pappa och Sarah drog ihop ett tjugotal. Hrm hrm.
Ikväll vankades det egentligen utgång, men jag är FÖR slö. Så blir nog att sitta inne lite mer i soffan och titta på film med familjen, inte så illa pinkat det heller :-)

Inga kommentarer: