tisdag 8 december 2009

Äntligen....!

I fredags tog jag ledigt för att plugga och det var ett smart drag. Fick gått igenom en hel del som jag missat och passade även på att må lite bra under dagen. Blev lite ärenden med Maria och sedan blev jag, Paulina och Malin bjudna på middag hemma hos Maria på kvällen. Var underbart god mat, härligt vitt, gott vin och mys i soffan framför Idol. Fel person åkte verkligen ut :-(

Vi förhörde varandra en hel del men försökte ändå hålla oss lugna och hålla nervositeten nere. Vi var ruskigt nervösa på lördag morgon när vi steg in i Hundens Hus lokal för att få slå oss ner och skriva teoriprov över hela instruktörsperioden. Jag blev godkänd fick jag reda på under söndagsmorgonen och det kändes såklart ofattbart härligt. Jag fick dock inte så höga poäng som jag hade hoppats på, och missade alldeles för mycket på slarvfel och dåliga förklaringar, men men, jag blev godkänd i alla fall och det var det viktigaste!

Dagen fortsatte med redovisningar av våra gruppen och planering inför söndagen. Naturligtvis blev jag lottad till att vara först ut på det praktiska provet och det var en muuucho nervös Elin som stod på golvet inför fyra inget ont anande hundägare på söndag morgon. Vi fick två stycken övningar att gå igenom, lära ut och praktisera med hundägare. Vi blev bedömda på bland annat inledning, avslutning, presentation, bemötande, förklaring, torrvisning och visning med hund. Jag fick MVG på en hel del men inte full pott då jag inte visade med hund ordentligt, vilket jag var medveten om. Men inte spelade det så stor roll inte, för jag blev godkänd hundinstruktör och har nu erhållit mitt diplom! Känns jätteskönt att äntligen, äntligen vara färdig.
Har varit så stressad och upp i det blå det senaste och jag hoppas att det av sig själv kommer att bli lite lättare efter det här... :-)

I lördags hade jag, Paulina, Maria och Malin en riktig myskväll på Jul på Liseberg, även om vi kom hem utan stjärnvinster denna gång. Blev en riktigt härlig kväll och jag bara älskar att gå omkring där bland ljusen och bara titta på folk och mysa! Fick i mig en smaskig belgisk våffla och köpte med mig en pepparkaksfudge som jag precis har smaskat i mig :-)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Grattis till diplomet!!!!!!!!!!!!! Åh så roligt o skönt för dig att du klarade det.

Hanna sa...

Grattiskramar från Hanna och Janis

sarasis sa...

Grattis min älskade syster!
guud vilken fin bild på dig btw :)

Camilla och terroristerna sa...

Grattis!!