måndag 21 december 2009

Jag är slutkörd...

Äntligen är förkylningen över helt och Elin är good to go igen, men det kan man inte tro om man tittar på mig just nu. Jag är så fruktansvärt trött nu att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Började jobba klockan sex imorse och var kvar tills tre. Sen hann jag ut i 1,5 timma med tjejerna i snön innan jag begav mig till Mölndal och Fredriks studio där det var dags för fotosession igen. Det var över ett år sedan jag stod i studio och det kändes stelt och ovant, syns på bilderna tyvärr. Make-up-artisten Emma gjorde galen frisyr och fräckt smink, var roligt!
Har stått i för höga skor, på för hårt golv i för onaturliga poseringar och nu är jag helt slut i benen - det bara skriiiker benhinneinflammation.
Julbak och Julgruppsmontering har jag hunnit med här hemma, då förkylningen började ge med sig. Är mycket nöjd med båda delarna måste jag säga. Det blev ischoklad, knäck, bountychoklad och mozartkulor som godis och hela fem stycken julgrupper - tre stora och två små. Dock inser jag nu att jag gjorde dem lite för tidigt... :-( Satte ner hyacint i ett par stycken och de har ju snart blommat ut helt o hållet - katastrof. Så jag får nog ta och köpa ett par till och bomba om lite i korgarna.
Imorgon måste jag handla och ställa mig och baka, ska göra vörtbröd och mjuk pepparkaka till Julafton! Inget jag har någon erfarenhet av så det kan bli mucho spännande. Får ta och rota rätt på några recept nu på en gång och kolla upp vad som måste inhandlas.

Imorgon får vi hoppas att mina sista julklappar tänkte trilla in på posten, annars är det jag som börjar bli nervööös. Har beställt en hel del från nätet i år faktiskt, i flera omgångar och än så länge är jag verkligen jättenöjd. Är riktigt roligt att hitta skojiga klappar på enternätet.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Oj oj oj vilken heting;) vill ju se fler bilder;)

AnnaElin sa...

Snyggt Elin!! En julpromenad kanske..? KRAM!

Mats Fahlgren sa...

ha ha, min lilla elin som 40-tals glamour girl!
Fräckt :-)

Anonym sa...

Åh vad snygg du är!! :)