söndag 27 december 2009

Nyårsplanering

Idag har vädret inte riktigt varit lika härligt som de varit förut. Det har regnat, varit halt som satan ute. Jag och Sofia tog en promenad runt slottskogen, vi var dock nära på att mista livhanken upprepade gånger - livsfarliga isgata jag säger bara det! Efter hemlämning av hundar och torkande av tassar så blev det en latte på nya fiket på Vegagatan, mysigt! Always lovely seeing you tatt.
Eftermiddagen har spenderats i vardagsrummet och vi har lagt pussel även idfag, riktigt mysigt. Dock har jag den senaste timmen varit nära att få ett utbrott då det är EN kantbit som saknas och jag snart vänder upp och ner på hela bordet om jag inte hittar den snart. Pussla är något som vi faktiskt alltid gjort ganska mycket i våran familj, lite sådär då och då. Under semestrar i något av husen, över lite större helger osv och det är alltid himla mysigt!

Efter Julen kommer Nyår, en kväll som ofta planeras in i detalj och kvällen ska bli perfekt. För mig har det inte blivit mycket till nyårsfirande de senaste åren, förutom förra året då det faktiskt blev lite galej :-) Men i år kör vi antagligen som vi gjorde förrförra året och drar ut till Hajom. Som det ser ut nu så blir det jag, Stella, Freja och Combato-hato som drar kosan ut till torpet och myser under nyårsnatten.
Det smäller mycket mindre där under natten och framför allt smäller det inte under dagen - vilket är det främsta vi vill undvika.
Så får vi se om det följer med fler utleasade hundar eller om jag ska nöja mig med tre? Men, det är ju som man brukar säga - ju fler desto roligare!
Vad har ni för nyårsplaner gott folk?

1 kommentar:

Hanna sa...

Grattis till C. Jag hade honom på bordet och i sängen med influensan förra året... Jag ska till Hälviksstrand och tar Janis med mig. Stefan en kompis sa så sött att han köpt ett tyst fyrverkeri, typ sådant som finns i Thailand. Gulligt. Janis är inte rädd med det känns bra att inte vara där det är som värst...