tisdag 29 december 2009

Så packar vi.

Jag är riktigt, riktigt dålig på att gå i affärer. Jag orkar aldrig prova mer än typ ett plagg i en affär och lullar runt som en idiot och får ont i fötterna efter en timme...
Då jag inte hittat något efter flera butiksbesök tvingade jag mig själv att handla lite på Åhlens - sjukt korkat. Det blev två glittereyeliner, en svart och en grön, en mascara, ett par vita knästrumpor, stickers (till nästa års julkort) blommiga muffinsformar och ett beige nagellack. All and all de saker jag INTE skulle köpt, då jag verkligen inte behöver mer sån skit... Suck på mig och min självbevarelsedrift.

Jag längtar något oerhört efter torsdag morgon, då ska vi ta oss ut till paradiset. Hade planerat att åka ut på onsdag kväll, men kommer att vara beckmörkt och så jäkla halt att det känns onödigt att åka då. Så det får bli att åka tidigt på torsdag istället. Ser fram emot en heldag i skogen med tre bordercollies :-) Jag har packat ner spårlinan så är det lugnt och tyst kommer det nog att läggas ett spår eller två där ute.

Pappa rynkar allt på näsan åt att jag ska åka dit själv och tycker nog att jag ska stanna hemma. Inte minst för att det kommer att bli kallt där ute. Och visst kommer det att bli det, men som det är just nu kan det inte vara mycket kallare än i min lägenhet. Det är typ -100 grader ute och jag har precis nu, 22:23 fått igång mina element. Det är svinkallt och jag sitter då med långkalsonger under mysbyxorna, mössa och tre par strumpor....
Jag längtar efter Hajoms öppna spiiiis!

Packlista inför Nyår:
Långkalsonger

Mysbyxor
Tofflor
Täckjaka + byxor
Reflexer till hundarna
Lugnande medel
Filtar
Bra bok
Pannlampa
och tre glada vovvar

:-)

1 kommentar:

Camilla och terroristerna sa...

Kör försiktig och akta dig för de fjorton älgarna;), hi hi.