torsdag 24 december 2009

GOD JUL

Nu är det äntligen Julaftonsmorgon, och även om jag är helt ensam i lägenheten just nu, så känns det sådär pirrigt härligt som det alltid gjorde när man var liten. Jag har åtminstone sovit som en stock i natt, och det var inte lätt att komma upp när klockan ringde för en stund sedan.
Igår packade jag in julgrupper, klappar, hundar + packning in i Ärtan och åkte in till pappa för att lämna av allt. Hade tänkt skynda mig hem direkt efter det, packa färdigt och kanske rimma lite. Men så undrar pappa om jag inte vill stanna, och det går ju inte att tacka nej till.

Åkte iväg och parkerade och tog vägen tillbaka via världens bästa gudmor Pia och hennes familj som bor på samma gata som pappa. Lämnade av min julklapp till dem som var en julgrupp - kändes som att de blev väldigt glada för den! :-)

Sen var det meningen att vi skulle ha uppesittarkväll hos pappa, vilket jag inte var så bra på. Pappa slog in lite paket och rimmade vid köksbordet, men jag var 1. Klar med mina paket. 2. För trött för att rimma mer. Så det blev att jag hamnade i vardagsrumssoffan framför Sagan om ringen 1. De bästa scenerna är UTAN tvekan när Arwen och Aragorn pratar med varandra på alviska - vackra språk! Annars så är jag ju innerst inne en Harry Pottertjej ;-)

Nu börjar klockan närma sig åtta och jag måste hasta iväg till badrummet, sen bär det av mot Sisjön för att jobba i ett par timmar - tjohoooo. Efter det kan jag i alla fall åka direkt till pappa och julfirande med världens bästa familj

GOD JUL
ÖNSKAR
ELIN, STELLA & FREJA

1 kommentar:

Camilla sa...

Önskar dig en riktigt god jul! Fina ni är! Kramar Camilla