måndag 28 december 2009

Måndagskväll.

Jag sitter i soffan, viker tvätt och får snart krupp. Ibland så HATAR jag verkligen att bo i det här området. Ungj-vlarna i gården bredvid envisas med att skjuta fyrverkerier dygnet runt och snart går jag dit och kör upp smällarna i arslet på dem och tänder på.
Stella är hos Alice i stan, vilket är jätteskönt. Så slipper hon åtminstone det här värsta. Freja är hemma med mig och ligger nu i sängen. Hon är inte jätteglad i allt smällande, men är åtminstone inte panikslagen. Tog beslutet att ge henne lite lugnande, i lite förebyggande syfte. Det visade sig slå till förbaskat fort och när jag skulle ta ut henne att kissa för en stund sedan så kunde hon knappt gå... :-( Stackars lillan. Men hon håller sig lugn åtminstone och kroppen bygger inte upp samma panikkänslor som den kan göra annars.

Men snart flyr vi härifrån, vilket jag verkligen ser fram emot. Vi ska ju inte åka varsom helst heller, utan till paradiset på jorden. Nu är det lite ändringar på hundar som ska med. Andreas fina James tillkom igår kväll och nu får vi se om Combat kommer med eller inte. Men det blir iallafall minst tre vovvar som följer med mig - vilket ska bli väldigt mysigt.

Imorgon blir det en kort dag för mig på jobbet, vilket ska bli oerhört härligt. Funderar på att ta mig till torget en vända och se om man kan hitta åtminstone något på rean. Ska försöka hålla lite extra i pengarna nu, då december svidit ganska ordentligt i plånboken. Dessutom fasar jag för lönen som kommit i januari då jag tagit ledigt en del dagar i december... Aj, aj aj :-(

På bilden har vi en liiiiiten Freja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag vill krama liten Freja! Hoppas ungarna råkar bryta benen och inte kommer ut och smäller mer... Mohaha! (A)

Hanna sa...

Du får en riktig mysbjörn med dig till nyår. Har under natten smugit sig upp i sängen och ligger nu på rygg och leker kung! Det är inte för inte jmhan heter Sir James.