måndag 14 december 2009

HUND 2009

I fredags så sov jag lite längre än tänkt, men var hundfri och färdigpackad och vi var taggade att åka! Mötte upp härliga Hundungdomarna vid Åby simhall och vi packade in oss allihopa i den hyrda bussen. Var mycket skratt och mys hela vägen upp till vårat fina vandrarhem, som bara låg en kvart ifrån Älvsjömässan. Tyvärr blev det inte mycket tid över för att titta på omgivningarna och vi var endast där när det var kolsvart ute. Men rummen var jättefina, trots att jag, Sarah, Maria och Sofia fick bo i en av garderoberna :-) och det var verkligen en jättelyx att få ett helt vandrarhem för sig själva!
Fredagen bestod av IDOL i soffan och vi fick se Erik vinna hela rasket, bra jobbat. Själv tyckte jag att det var Tove som skulle stått där till slutet.

På lördagen var det bara att bita i det sura äpplet och kliva upp när klockan ringde 05.15 då det var tjejer som skulle vara på plats 07.00 och man håller ju ihop :-) Dagen tillbringades i agilityringen, framför Agria Freestyle Cup där vi hade tre deltagare, småtittade på lite utställningar, shoppade lite grand och tittade på rasparader. Var riktigt roligt men satan vad trötta vi var när vi satt kvar i agilityringen vid 19-20 på kvällen och var tvugna att beställa mat direkt till mässan. Folk tittade avundsjukt efter oss när vi kom släpandes på över 20 pizzor upp på bänkarna :-)

På lördag kväll var det lugnare på vandrarhemmet och alla var dödströtta, blev inte bättre av att gå upp 06.15 heller :-) Men så går det när man inte lägger sig i tid, haha.

AgilityNM 2009 gick av stapeln under dagen och det var riktigt roligt att se vårat duktiga landslag! Var även riktigt roligt att se de andra ländernas ekipage och jag måste nog säga att jag är mest imponerad av Finland! Finnarna höll en extremt hög standard på alla sina ekipage, hade häftiga raser och riktigt duktiga handlers.

På slutet av dagen var det final i stora ringen och det vankades mer rasparader och jag fick shoppat en hel del :-) Det var riktigt riktigt roligt att titta på så många BIR och BIS finaler, något jag aldrig har satt mig ner och tittat på såhär förut. Men det var riktigt kul! Jag har dessutom bestämt mig för att ställa upp som domare tills nästa år, då jag lyckades pricka in tre vinnare på raken - men sen så sket det sig vid den fjärde BIRen så vi får se om jag ställer upp eller inte.. ;-) Var i alla fall en riktigt läcker västgötaspets som vann BIS (kul med en svensk ras!) och trots att det är Stellas hat-ras och lite min med, så måste jag säga att den här hunden var riktigt riktigt fin! Fast egentligen hejade jag på Flatten som kom tvåa :-) Bilden har jag snott/lånat från Hundsports sida. Just nu är jag nästintill vansinnig då jag inte hittar min kamerasladd och jag har letat sönder hela lägenheten känns det som... Fattar INTE vart den har tagit vägen! Morr.... Hade velat visa er lite av mina shoppingfynd, men får berätta om dem istället.

- Vinterfodrad överdragsbyxa med dragkedja på sidorna.
- Apportbock
- Spårlina
- Tuggben i massor
- Hundgodis i massor
- Två reflexhalsband
- Två klickerarmband
- Lila hundbajspåsar :-) och mycket mer.

Har en del kvar på min inköpslista, men det får vänta tills MyDog. Behöver bland annat en ny canvasbur och ett utställningstält, men hittade inte alls några av de modellerna jag varit ute efter. Och Backontracktäckena ska jag köpa direkt ifrån Jenny.

Inga kommentarer: