tisdag 3 februari 2009

Äntligen...


Äntligen har jag fått ett läkarbesök inbokat. Ska dit imorgon 14.00. Hoppas att jag kan få starkare grejer nu för jag orkar snart inte med det här längre. Sover knappt ingenting om nätterna och hostar och snyter blod... Jag behöver starka droger rent ut sagt.
Jag tycker att min hund och min katt borde vara bättre kompisar än dom är. De bara slåss hela tiden. Chilli utnyttjar verkligen varenda tillfälle hon får för att kasta sig över den stackars lilla hunden. Igår satt Chilli på kontorsstolen (hennes nya favoritställe) och försökte nå Stella som kämpade för att få ut sin boll från under skrivbordet. Av någon andledning är Stella rädd för att gå in under skrivbordet. Jag vet inte vad det är, men hon vill inte in under bordet.

Nu ligger Stella och drömmer högt och ljudligt inne på mitt rum. Det gnyr och gnälls där innifrån.
Det jag skulle komma till är att mina djur borde komma bättre överens. Chilli kan liksom inte bestämma sig. Ena sekunden hoppar hon på hunden, nästa sekund leker hon med hennes svans och nästa sekund vill hon sova med henne. När jag och Stella tränar kommer Chilli och gnider sig mot Stella och vill ha hennes uppmärksamhet, ser ut som hon verkligen vill gosa med henne.
Stella stirrar rakt ut i luften och låtsas som ingenting. Tills Chilli kommer för nära Stellas bollar... DÅ mina vänner, DÅ smäller det.


Inga kommentarer: