fredag 6 februari 2009

Vis dubbelt upp!

Jag har haft en helt fantastisk första kursdag! Har hamnat i en toppentrevlig grupp och lärarna verkar verkligen toppen! Idag har vi gått igenom kommunikation och pedagogik. Vi har även fått lära oss bra punkter att tänka på när man talar inför en grupp, hur man ska bete sig, förbereda sig, hur man ska tala och vad man ska tala om. Jättenyttig information som jag verkligen ska försöka att ta åt mig!
Vi har fått sitta i gruppen och träna kommunikation och hur man bäst planerar lektioner. Har varit jättetrevligt och imorgon ska vi börja träna mer praktiskt med hundarna. Stella har fått stanna hemma idag, men några av tjejerna hade med sig sina hundar idag, trots att det bara var teori. Så har längtat ihjäl mig efter Stella och det ska bli jätteroligt att få ta med henne imorgon!
I helgen är det valputveckling och kontaktövningar som kommer att vara i fokus. Har även fått i uppgift att ta mig an en valp och träna under sammanlagt fem timmar. Kommer att få övningar till det på söndag. Så nu gäller det bara att hitta en lämplig liten sak :-)
Valpen får vara max 6 månader, annars är det inget krav på ålder, jag tar naturligtvis inget betalt. Så valp sökes he he :-)

Jag känner mig visare efter dagens övningar och känner att jag verkligen har lärt mig någonting. MEN, jag känner mig också visare därför att min andra visdomstand är på väg uppåt.


Matte och Stella 11 veckor

Inga kommentarer: