onsdag 18 februari 2009

Man vänjer sig fort..

.. vid att ha någon vid sin sida.
Tanken på att inte ha dig hos mig under ett flertal år känns ofantligt långt bort. Jag är så glad för din skull att du börjar tänka i de banor du gör just nu, och jag stöttar dig genom allt du gör. Men, jag säger endast "men" för min egen skull, du är en del av min familj - och jag vill vara hos dig hela tiden.
Det är du som säger godnatt till mig varje kväll, du som skickar sms när du vet att du blir sen hem, du som tar hand om mig när jag är sjuk eller ledsen.
Går du och blir norrlänning så kanske jag måste döda dig istället.

Har haft en okej dag på jobbet idag med, extremroligt är det aldrig. Jag håller på och gör en totalrenovering på min avdelning och har gjort slutspurten idag. Jag tror att det blev ganska bra, Jo, jag är allt nöjd med skiten. Imorgon blir det lite finputs och städning... Inte riktigt lika roligt som att göra själva byggandet. Varför har jag inte en personlig assistent på jobbet som gör det åt mig? Det hade varit grymt... ! Har någon som kan hämta vatten åt mig när jag står i kassan, kan ta över för mig om jag har en idiot till kund i Återköp, hämtar nya hyllor till byggandet åt mig, sorterar arbetshandskarna åt mig när jag inte orkar och städar efter mig när jag har byggt färdigt. Jag tror att jag ska ta upp det här med chefen imorgon. Han tänder säkert på idén direkt.

Det blev en snöig kvällspromenad idag! Det har verkligen snöat hela dagen och Stella har haft jätteroligt. Det är så roligt för jag har verkligen förstått det här med Belöningsstegen nu, jag vet vad jag måste erbjuda min hund för att hon ska vilja arbeta för det och det går SÅ bra. Vi har faktiskt tränat freestyle utomhus i snön idag, något vi inte gett oss på tidigare. Stella får scenskräck med folk i närheten och jag orkar aldrig traggla. Men nu är det ändring på det, Stella jobbar på glatt och matte är hur glad som helst. Lös hund idag med, nemas problemas.

My dog kicks ass... ! (här ovanpå hennes dåvarande pojkvän Prins)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min tattare! Nu sitter jag ju o fäller en tår när du skriver så fint! I love u! Det är långt kvar tills jag åker isf.
syns snart
puss

Nina och Jackie sa...

Här kommer en liten hälsning från oss.. hittade hit via vovve =)
Mvh Nina & Jackie

Nina och Jackie sa...

Det var riktigt härligt, men såhär i efterhand har jag kommit fram till 2 saker:
1. nästa gång ska jag ha med mej varm choklad.. kall dricka var väl ingen hit när det var -7 grader ute.
2. måste skaffa mej en termos om jag ska ha med mej varm choklad.

=)

Anonym sa...

Tack för din kommentar!
Och din BC var riktigt söt! :)

Anonym sa...

Ha ha, tack vad snäll du är!

Men du tar ju riktigt fina bilder du med, Åre bilderna var kanonfina!

Söt Stella har du också!