lördag 7 februari 2009

Dag 2 ÄNNU bättre

Nu har jag avslutat dag två i min instruktörsutbildning och har haft jätteroligt!
Idag har vi haft valputveckling och ska även fortsätta med det imorogn. Vi har haft teori, diskuterat en hel del, tittat på film och även prövat en del övningar som passar bra att ha på valpkurser. Kontaktövningar, lekövningar och massa annat. Har haft jätteroligt och bondat ännu mer med alla hundar och mattar! :-)

Jag har haft med mig en av dom, Linda, hem till mammas lägenhet och faktiskt bestämt att hon ska flytta in i andra hand där. Känns jätteskönt att få lägenheten uthyrd så att den inte bara står där och kostar pengar. Skönt för Linda att ha någonstans att bo också om man säger så :-)

Nu har Stella ätit sin kvällsmat och sovit middag en timme. Hon är trött efter dagen, det har varit många nya intryck och upplevelser. Men om en liten stund ska vi träna på en liten hemläxa vi har fått, iform av en kontaktövning som vi ska utveckla imorgon tillsammans med de andra.

Jag har suttit en liten stund nu och gått igenom våran litteratur lista (som inte är så kort) och försökt få tag på de flesta böckerna. Har bestämt mig för att börja med att köpa två stycken via internet. Resten ska jag försöka låna via biblioteket och om de är bra så köper jag de sen med! Insåg att man kan logga in med sitt bibliotekkort och reservera hemifrån. Så skickas böckerna från andra bibliotek till det som ligger närmast mig och så får jag ett mail när jag kan hämta ut dem. Hur bra som helst!

Jag har redan hunnit låna två stycken böcker, som ska få följa med till Åre. De handlar om psykologi och om människans kroppsspråk. Ska bli jättespännande att läsa mer om, framför allt kroppsspråk. Det är något som är så himla viktigt, inte bara inom hundträning, och det ska bli jätteroligt att få lära mig mer.



Stella igår, en riktig sötnos va? :-)

Inga kommentarer: