onsdag 4 februari 2009

Oddboll.

Min hund beter sig så konstigt.
.. Då menar jag dessutom konstigare än vanligt. Skrev häromdagen hur hon inte ville gå in under skrivbordet, detta håller i sig. Hon vill heller inte gå in i hörnet vid TV bänken och väggen, ligger bollen där så ligger hon några meter ifrån och skäller på mig tills jag inte står ut längre och "hjälper" henne. Dvs, jag går och hämtar bollen som ligger helt tillgänglig. Jag förstår ingenting.

Sen kommer hon då och då, slänger sig framför soffan på golvet framför mig och kör ner nosen i mattan. Sen drar hon tassarna över nosen som om hon skämdes, denna procedur upprepas sen. Jag fattar noll. För några månader sedan så tränade vi att hon skulle skämmas, och då göra på det viset. Men det la vi ner, det var så krångligt att träna. Så jag vet att hon inte gör det för att hon kan, som hon gör med många andra tricks.
Har kollat och hon verkar inte ha ont, det är inget som verkar klia heller, inget som sitter fast eller nåt - så jag förstår verkligen ingenting.
Det enda udda som har hänt i hennes vardag det senaste är att jag har börjat ge henne olika oljor i maten. Funderar på om det är något med det, att det typ fastnar på nosen eller något. Gud, jag vet inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Första tanken ang under skrivbordet kan hon ha fått en stöt där under av någon dålig sladd, men det går ju iof inte ihop med konsterna med nosen /Ulli