måndag 16 februari 2009

Åre 2009

Jag, Pappa, Alice och hennes kompis Kristin (hädanefter känd som Kakan/Kaksson) åkte ju som berättat till Åre under vecka sju för att åka skidor. Vi åkte upp på söndag eftermiddag efter min kurs och övernattade på ett underbart vacker gästgiveri i närheten av Kil. På måndagsmorgonen klev vi upp tidigt och njöt av en vacker soluppgång innan vi satte oss i bilen och körde vidare mot Åre.


Vägen mot Åre var fantastiskt vacker

Resan gick bra trots att vi var nära på att köra fyra stycken renar några mil innan Åre. Som tur var hann jag se ögonen glimta till och skrek åt pappa att stanna, han behövde inte tvärnita och renarna stod där och stirrade på oss i mörkret.

Tisdag och onsdag hade vi uuuunderbart vackert väder och jag som aldrig åkt skidor i Åre förut kunde knappt se mig mätt på utsikten. Har haft jättehärlig skidåkning även om jag haft rackarns ont i vaderna efter pjäxorna.
Vägen från MittIÅre till Rödkulleområdet
Kakan har lärt sig att åka skidor och varit jätteduktig - en riktig naturbegåvning och jag hjälpte Alice att lära sig att åka bräda. Jag har åkt snowboard en gång, jag stod ut i en halvtimme - sen gav jag upp. Är totalt oduglig på det, men av någon andledning vet jag hur tekniken fungerar. Så har kunnat "lära" flera personer att åka bräda. Det är väldigt underligt... Det är väl instruktörsgenen i mig! :-) Haha.


Underbar utsikt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vilka underbara bilder! Vi ska till fjälls i påsk, längtar otroligt...det är ju så fantastiskt vackert!

Mia sa...

Åh, jag älskar Åre, jag var där i September och sökte jobb och då fanns det ingen snö där, men vi kunde åka längst upp med kabinen ändå och se utsikten och den är ju helt otrolig! Skulle vara otroligt roligt att åka dit för att åka skidor, nu måste fått en lyckad resa! :)