torsdag 19 februari 2009

En ofantlig nyhet.

I söndags fick jag reda på att jag skulle få flytta... Mitt andrahandskontrakt gick inte att förlänga ytterligare och jag skulle behöva flytta, senast den sista mars skulle jag vara ute.
Har haft en smärre panikångest de senaste dagarna och inte vetat vad jag skall ta mig till.

När telefonen ringde precis när jag skulle gå hem från jobbet idag hade jag inte många förhoppningar om vem det kunde vara, det visade sig vara från Bostadsbolaget. "Ja hej blablabla, Jo vi har beslutat att du ska få behålla lägenheten.."

Jag blev så oerhört chockad, glad och lättad att jag brast i gråt när jag fortfarande pratade med kvinnan. Hon pratade på lite mer, om att de vanligtvis inte gör så här men att eftersom jag skött mig så bra under den här tiden så kunde de göra ett undantag. Jag tror att våran duktiga kvartersvärd har lagt in ett gott ord för mig och det känns som att det verkligen har gjort sitt. Lyckan jag känner just nu är obeskrivlig. Jag är så lättad....

MIN ALDELES EGNA underbara lilla trädgård och min älskade hund

1 kommentar:

AnnaElin sa...

Underbart! GRATTIS! Vilken lättnad det måste vara..! Kram till dej! :)