lördag 7 februari 2009

Putta Petra.

Att SVT inte har tänkte till när de valde Petra Mede som Melodifestivalens programledare är ingenting man behöver ifrågasätta. Kvinnan har kass humor och har inte alla hästarna i stallet, alla tomtarna på loftet - ni förstår vad jag menar.






Då jag inte står ut med Petra Mede så har jag INTE bänkat mig framför Melodifestivalen, till skillnad från si så där tre millioner andra svenskar. Däremot tänkte jag kolla lite på snabbgenomgången nu, så att man inte slackar efter allt för mycket :-) Konstigast hittils är att Caroline af Ugglas gått vidare till andra röstningen och det roligaste är att Marie Serneholt INTE gjorde det. Moha ha ha ha ha ha.

Har tränat på vår lilla hemläxa en stund nu med Stella. "Häråtljudet" - att man befäster ett ljud som man kan ha till att locka på hunden, för att få uppmärksamhet och ska betyda att hunden ska komma/hålla sig i närheten. Så det vi gör nu är att jag gör mitt lilla ljud och matar Stella med köttbullar, med andra ord - Stella uppskattar den här "träningen" :-)

Fick ett litet samtal förut, från bossen ute i stallet där jag håller lektioner. Hon vill att jag ska hjälpa henne att rida hennes unghäst en eller två dagar i veckan under ett tag. Tycker att det lät jätteroligt, så vi ska höras när jag kommer hem från Åre.

Saknar ridningen.
Här har vi mig och goa Laser ifrån Plönninge

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Måste hålla med dig om melodifestivalen. Men jag såg den och blev helt lyrisk över Alcazar...gillar dom och tror låten kan gå långt :) Tack för din kommentar, han mår bättre men har inte fått åka hem. Själv känner jag mig ganska utmattad. Allt kommer efter. Avundas dig din utbildning, men är så glad att du får gå den! Du skulle gärna få ta dig an en löptiksgalen flat och en norrlänsk matte om det inte vore så långt mellan oss *skrattar* Sköt om dig! Kramar

Camilla sa...

Hej! Du har en utmaning hos mig om du vill! Kram

Sus sa...

Ja jag håller med dig att den sortens humor inte platsar i ett så pass seriöst program som melodifestivalen! Nej henne kan man inte påstå att man är nöjd med!


Kram Sus