tisdag 22 september 2009

Äh, lite regn - vad gör det?!

Det var inte jätteroligt att vakna upp tidigt imorse på min lediga dag och väckas utav ösregn! Blä säger jag bara, blåste gjorde det också... :-(
Men det hindrar inte oss hundmänniskor! Tog med mig Freja och hämtades upp utav Maria och Link och vi åkte sen upp mot Sisjön och GHU där vi träffade Malin och Ella. Sedan blev det ett nästan två timmars långt träningspass (inte effektiv träningstid dock :-) på agilityplanen. Freja har gått i vridna tunnlar, hoppat hinder, tränat på kontaktfälten på balansbommen, tränat slalom och tränat på vippbrädan. Hon har verkligen varit jätteduktig och slalom går hur bra som helst!
Maria sitter nog hemma just nu och betalar medlemsavgiften till GHU för hon blev nog helt såld hon med :-) Link och Ella har varit jätteduktiga dom med, precis som deras mattar.
Väl hemma igen blev det lite träning med Stella, då Freja passade på att sova middag en stund. Matte fick ingen vila hon, för efter Stellaträning var det en lägenhet som behövdes storstädas. Har dammsugit och tvättat golven, det behövdes. Gud vad mina hundar hårar! Jag blir tokig snart!
Kom precis hem från torget där det inhandlades lite blandad kompott i form av en blus, ett par svarta byxor och lite skönhetsgrejer (man måste göra vad man kan, haha)
Om en liten stund hoppar jag och tjejerna på vagnen och åker hem till familjen, som jag saknat något oerhört! Ska bli jättemysigt med middag och mys med pappsen och världens finaste systrar!


Sommaren 08 - längtar tillbaka.

1 kommentar:

Mickan sa...

Vi hade också riktigt höstrusk igår, men idag skiner solen så fint igen. :)
Duktiga ni har varit och trotsat det dåliga vädret. :)