fredag 4 september 2009

Frejas första tunnel!

Idag har vi haft Psykologi på schemat på Hundens Hus och det har varit Pia som haft hand om oss idag, alltid lika trevligt! :-) Har tittat på film om djuret i människan eller hur man nu ska beskriva det. Hur vi beter oss i flock i vårat samhälle idag, jämfört med 100 eller 1000tals år sedan. Även en del om hur vi beter oss omgivna av x antal främlingar. T.ex om en människa ligger på en öppen gata, så får den personen ligga där väldigt länge om det är i en storstad, jämfört med i en mindre stad/by, då den förste personen som passerar nästan alltid stannar. Oerhört hemskt, men oerhört intressant.

Sedan har vi gått igenom kursplaneringar, kallelser och haft grupparbeten. Jag och Malin var så effektiva att vi fick en hel timme över, som jag ägnade åt att träna mina tjejer på. Stella fick springa på balansbommen som en galning och var riktigt duktig på kontaktfältet - matte var mycket nöjd! Tog även fram Freja och klickern och provade lite på endast nedre delen av kontaktfältet på bommen, efter en stund förstod hon grejen och var himla duktig.
Hon fick även prova på att gå ingenom tunneln för första gången och gjorde det med bravuuuur! Var riktigt stolt över henne och det kändes som om hon var det själv också.
Fortsatt med fotträningen idag, när vi var ute på promenad och det går verkligen framåt. Börjar få bukt på "stanna" också, vilket är väldigt användbart.

Kvällen har jag ägnat till att storstäda min lägenhet, tvättat golven överallt, diskat varenda pinal i köket och finputsat badrummen och köket. Känner mig ganska så nöjd! Håller även på och tvättar med... :-)
Nu sitter jag och proppar i mig lite popcorn och tittar på Handen som gungar vaggan på TV. Har sett den filmen många gånger, den är jäkligt bra - men rätt så creepy. Freja har somnat i soffan bredvid mig, och ligger med huvudet hängades utanför kanten. Ser oerört gulligt ut... (bilden är dock tagen igår...)

Inga kommentarer: