tisdag 8 september 2009

Ledig dag :-)

Vaknade 0700 av att minimonstret tyckte att jag sovit aldeles för länge...! När jag knuffat bort Freja från mitt ansikte kunde jag faktiskt somna om en stund, men när det blev hundslagsmål i min säng vid halv nio så fick jag nog och steg upp. Nu är tjejerna ute och har startat fight ute i trädgårdstrappan, nu sprang de in - slåss i sängen, nu under den, nu ute igen.
Sen har jag en liten fundering på att byta ut mitt soffbord, då Freja har sitt tillhåll under det - och glasskivan dundrar högt varje gång hon har Stella i hälarna.
Nu lugnade de faktiskt ner sig lite, och ligger på mattan med varsitt tuggben. Freja ägnar sig åt att sno Stellas, släppa sitt eget och sen får jag rycka in och hämta nya.

Bokade träning med Jenny Damm igår, två träningar än så länge i kalendern :-) Perfekt! Sen har vi bokat in så vi har söndagsträningar i Kungälv också, ridhus såklart. Så ska träna ordentligt i vinter med tänkte jag!
Fick den här bilden av en kompis för en vecka sedan, den är tagen på tävlingen i Kungsbacka - och ja, vad ska man säga? Haha, här är vi kassa på handling och vrålar på vår hund i stället. ;-)

Om en liten stund ska jag ta med mig båda tjejerna ut och träffa Maria o Link för lite hundträning. Maria och jag har bytt hundar med varandra, för ett projekt och vi har varit riktigt värdelösa på att träna. Så nu får det bli ändring på det!

Inga kommentarer: