torsdag 24 september 2009

Fullspäckad dag!

På promenaden imorse så blev det overaller från topp till tå ! Ösregn + blåst + två hundar som gillar smuts = mycket att torka. Men med en regnoverall på Stella och ett täcke på Freja så blev det i alla fall lite lättare att torka monstren i hallen innan jag drog till jobbet.
Efter jag fått lämna betongbunkern för dagen åkte jag direkt till älskade Maria där mina tjejer varit på eftermiddagen, hon tog hem dem efter lunchpromenaden - hur underbar är hon inte?

Åkte direkt till tippen och gick en runda där, sen så tog jag det lugnt hemma en liten stund innan jag tog med mig Freja till GHU.

Galningarna på skjutbanan bredvid lekte krig för allt vad de var värda och Freja tyckte det var sådär roligt. Inte vettskrämd, men inte direkt road heller. Vi tog en promenad runt klubben bara hon och jag, och sedan satt vi bara och tittade på kurserna som pågick och pratade med Rosa. Freja slappnade av bra efter en stund och jag var nöjd. Sen så var det kursdags och jag fick vara med och assistera Hanna och Nettan. Var allt lite nervös i början med Hannas ögon i nacken, ha ha. Men släppte efter en stund och det var väldigt roligt!

Fick trevliga kommentarer av några av kursarna efteråt som kom fram till mig och jag kände mig sådär extra extra glad som man bara kan bli av komplimanger ibland!
Sen åkte jag och Freja till Linné och hälsade på systrarna en stund, en riktig kortis tyvärr då jag parkerat ganska så olagligt utanför, hehe.
Tog en promenad med Freja hemma och hon skällde inte på någon alls! :-) Sen slänge jag in Freja och tog ut Stella för en promenad till, där jag slängde in lite avståndslydnad. Ibland behöver vi lite egentid Stella och jag, det tror jag Stella också tycker - ibland hör jag riktigt hennes suckar när Freja kommer slingrande som en liten orm när jag och Stella har våra mysstunder. Men jag vet att hon skulle tycka det skulle vara jättetråkigt om Freja inte fanns!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Nervös? Lilla gumman, så hoppas jag du inte känner...! Det var grymt kul att ha dig med och om det inte blir för mycket av det goda kanske du kan vara med på söndag också?

Zandra sa...

:)
Trojan är dräktig, eller antagligen för hon är riktigt runt om magen, ska göra ultraljud på onsdag.. dock kan jag inte skriva för mkt om de i bloggen, för jag vet inte om min pappa läser den och min mamma tror det är bättre pappa inte vet... haha. :)