söndag 13 september 2009

Söndagar är väl för härliga ibland...

... men det var inte jättehärligt då Freja väckte mig klockan sju imorse. Jag hade suttit och tittat på film fram tills halv två i natt, då jag planerade att sova ut ordentligt idag. Men tji fick jag..! Freja har ett helt annat morgonhumör än Stella, som gärna sover till tolv om hon får...
Jag somnade om en timme, men sov så dåligt med Freja ovanpå mitt ansikte att jag kravlade mig upp ur sängen vid åtta. Freja stod sedan glatt vid ytterdörren medans Stella vägrade vakna till liv och jag och Freja gick en sväng på egen hand.
Sedan hade vi en lugn frukostmorgon med mys i soffan innan vi åkte ner till tippen vid tio, där vi möttes av en klarblå himmel och strålande sol. Helt underbart! Vid elva mötte vi Fredrik som kommit dit för en liten fotosession :-) Tjejerna var pigga och busiga och det ska bli spännande att se bilderna!
Sen så träffade vi Therese och Molly vid rastgården där jag planerat att träna lite agility med Freja, men det gick väl sådär bra då vi förstod att man behövde skruvdragare för att ta sig in i skjulet. (förbannade huliganer som bara förstör och förstör...!) Så vi åkte hem till mig där jag sedan hade en liten "lektion" i klickerträning. Visade på både Stella och Freja hur det går till, hur man kan träna, vad man kan ha det till och hur hon ska göra för att klicka in lilla Molly.

Bakade scones för en stund sedan, var så himla sugen på något och var inte tillräckligt påhittig för att laga någon riktig mat :p Sedan så städade jag köket, skrubbade bland annat köksluckorna då de såg för hemska ut.
När jag kom hem igår så hade jag tydligen lämnat framme aktiveringsbollen, till Frejas stora förtjusning. Tydligen så har den här hunden inte världens bästa tålamod heller, och blev väl lite frustrerad när godisbitarna inte kom ut i den farten hon hade tänkt sig... Det blev med andra ord ännu en sak att lägga till på Frejas marodörslista:
1 fjärrkontroll till TV
2 diadem
1 hårklämma
1 fästingplockare
1 klädroller
4 pennor
1 klädroller
1 plastsked
1 aktiveringsboll

1 kommentar:

Camillaaa sa...

Hahahahahaa! Så underbart med söndriga saker! Haha, sikken stjärna hon är. Ser det framför mej "Helvete kommer inte allt godis ut medengåång föör?" ;)