tisdag 15 september 2009

Envisa tjejer...

I förmiddags efter promenaden fick tjejerna leka med varsin leksak en stund, annars används de bara vid träning... Freja är ju snuttig och går och hämtar saker, så har köpt ett gosedjur till henne - en lila, mjuk, stor ekorre - som hon fullkomligt älskar. Den var helt dränkt i saliv och kärlek när jag packade ner den i leksakslådan och åkte till jobbet. När jag kommer hem möts jag av två glada vovvar och sen försvinner Freja in i vardagsrummet, och kommer ut med ekorren i munnen. Hrm, hur gick det här till? tänker matte. Jag som var så säker på att jag packat ner den igen... Jo minsann, visst hade jag gjort det. Antingen har någon av dem fått en snilleblixt eller så har tjejerna med gemensamma krafter brottat sig in i lådan och plockat fram husets ALLA leksaker! Till Stelllas stora förtjusning som låg i sängen omgiven av bollar och kampleksaker.... Freja var nöjd med sin ekorre hon :-) Tokhundar tänker jag, packar in allting igen och går och diskar. 10 minuter senare hör jag ett misstänkt pipande igen, jo visst - de har öppnat lådan ännu en gång.
Så nu står leksakslådan bredvid TVn, så jag kan hålla koll på den :-)

Idag har jag bokat in träff med min nya projekthund, som är en brun labbehanne på 5 månader - de kommer hit på torsdag och det ska bli väldigt roligt!
Känns bra att ha kommit en ganska bra bit på mina projekthundar, då det är de som tar mest tid och kraft. Men roligt är det! :-)
På lördag är det dags för en inofficiell agilitytävling i Torslanda - något som vi verkligen ser fram emot! Ska bli superroligt att köra några klasser med Stella igen, känns som det var hundra år sen!
Bild från tippen imorse, helt underbart

3 kommentarer:

sara sa...

hej min älsklingssyster.
jag saknar dig och dina flickor.
jag mår som ett rövhål.

din skäggbiff

Mia sa...

Vad kul å läsa att det går så bra för dig och hundarna! :)

Hanna sa...

Härlig bild från Tippen. Tidig morgon där ensam är bara så fantastiskt.