söndag 13 september 2009

Klick klick klick :-)

Ibland har jag ett kasst tålamod, även inom hundträning (missförstå mig rätt nu) och har därför fastnat lite för mycket inom targetklickande istället för att ägna mig åt frishejping... Så nu när jag klickar Freja så ska jag låta bli targeten ett bra tag. Så jag håller på att shejpa in ett bättre sitt och liggande. Idag tog jag även fram klickern och Freja för första "riktiga" shejpingpasset. Beslöt mig för att satsa på "vinka" och det tog inte många klick förrän Freja förstod vad som var på G och glatt satt och viftade med tassen. Är långt ifrån någon form av signalkontroll på beteendet men det är verkligen på god väg :-)
Igår på kvällen var jag och familjen i mammas lägenhet och sorterade och röjde. Var inte hemma förrän sent men har trots det varit en ganska okej dag på jobbet, för att vara en lördag i alla fall. Har dock varit på benen sen klockan sju i morse och satte mig ner halv elva nu ikväll, är dödstrött. Har varit och flyttstädat mammas lägenhet inför hyresgästen som flyttar in på fredag. Det var inte lite att städa, då förre hyresgästen inte har diskat stekpannor och liknande, sen bara ställt in allt i de splitternya köksskåpen... Var smulor i varje låda - sjukt äckligt. Dessutom var den splitternya spishällen alldeles förstörd pga dålig skötsel :'(
Förstår inte hur vissa människor tänker ibland...
Imorgon blir det lite agility nere på THF, ska träna grunder med Freja och kanske någon enkel kombination med Stellan. Fredrik ska komma och hälsa på oss för att ta kort på mig och tjejerna ihop, som jag ska ha till vovvebloggens bakgrund. Hoppas att vädret tänker vara fint :-)
På tal om hundträning så hittade jag det här klippet igår på canis hemsida...

1 kommentar:

Nude sa...

Alltså det här är ju helt insane!