onsdag 25 november 2009

Aj...?

Jag stod och dammsög förut, och helt plötsligt känner jag att något fastnat i ena kindtanden, hrm - matrest tänkte jag och försökte pilla bort det. Det gick inte och jag började bli irriterad, känner ju att det är något som sitter där, lite halvlöst. Visade sig att det var en lagning i en tand som höll på att lossna! Ringde såklart pappa bums för moraliskt stöd (ibland är jag j-ligt ovuxen) och under samtalet trillade hela lagningen ut. Nu gör det ont som satan bara när jag drar in luft, så ni kan ju tänka er hur det är att tugga. SÅDÄR.
Men min dag har varit bra trots detta. Gick upp redan vid nio, hade en känsla av försoving trots att jag var ledig... Men då får man mer nytta av dagen så det var bara skönt :-) Tog tillfället i akt och tog tjejerna på enskilda promenader. Freja fick komma ut först och vi tog en runda på tippen, och Stella och jag gick sedan skogsrundan. Var skönt att få lite ensamtid med tjejerna, de behöver det båda två - men av olika andledningar.

Sen så hoppade jag in i ärtan och tog en runda till ÖB för att köpa toapapper, tvål och grisöron :-) Härlig blandning va? Då började regnet ÖSA ner... Phu, tur att vi hann promenera innan det kom! Sen så har jag ägnat ett par timmar inne i den stora staden. Fick tag på en jättefin kofta och TRE klänningar. Två får ni se på bild, ska behålla en av dem. Är galet tänd på den högra, men där har jag problem med axelbanden som är alldeles för långa och problemet är att jag kan inte sy! Men vill ha den på lördag, så har lite panik...
Sen så tog jag en runda till Panduro, lööööv, och brände faktiskt jättelite pengar. Är riktigt stolt över detta, har jag aldrig lyckats med förut. Sen så blev det lunch på NK med Helena, och parfym inhandling till moi. Det blev Alien av Thierry Mugler, har en underbar liten syrénkänsla över den - älskar den!

Sen hittade jag lite mer kalligrafimateriel och har nu suttit hela kvällen och textat, och faktiskt målat lite grand med! Blev faktiskt nöjd med texten, även om bilden inte ser ut som den ska... :-)

2 kommentarer:

Mats Fahlgren sa...

Hur går det med tanden?
puss!
Papi

Anonym sa...

Underbara klänningar!! :) Kul att se dig imorse, man kan ju inte annat än att bli glad när du skiner upp ;)