tisdag 3 november 2009

Det blev ingen agility idag ;-(

Halvtaskigt väder, kallt och duggar gör det - det fick bli en innedag för oss istället. I förmiddags tog vi oss ut på en timmes promenad jag och tjejerna och smutsade ner oss riktigt ordentligt, till Stellas stora förtjusning.
Efter tjejerna och jag blivit någolunda rena tog jag mig till 421 där det skulle lämnas tillbaka en tröja på Cubus och handla lite mat. Köpte hem lite fika i form av blåbärsmuffins då Malin och Maria kom vid tolvtiden för att plugga i några timmar. Vi bestämde oss för att hoppa över agilityn och fokusera på plugget istället, vilket nog var en smart ide. Tyvärr tror jag inte att vårat examensprov kommer att innehålla så mycket kontaktfält och handlingsövningar, så det har vi ingen nytta av här. (Jag personligen hade verkligen uppskattat om provet ville se ut så....)
Har suttit i ett par timmar nu och gått igenom fallbeskrivningar vi har gjort tidigare, psykologi och lite om klassisk och operant inlärning. Det känns ganska så bra trots att vi inte "pluggat" så mycket förut, så det gäller väl bara att fortsätta repetera och träna på det praktiska ett tag nu, så att det verkligen sitter i skallarna på oss!

Om en stund blir det kurs nere i rastgården igen (känns om jag inte gör annat än håller kurser där...!) Men idag får allt tjejerna stanna hemma, de har fått följa med ett par gånger förut, men i söndags blev Stella så stressad att jag känner att det nog är bäst att låta båda brudarna stanna hemma idag.

This one goes out to you Emma .... :-)

Inga kommentarer: