söndag 22 november 2009

Härlig helg trots regn.

Det gick förvånansvärt fort att jobba i lördags, trots att lördagar är min hata-jobba-dag men tiden flög fram och det var lagom att göra.
Skyndade mig hem, tog ut tjejerna på pannlampspromenad i regnet och sedan tog vi oss hem till Hanna där vi träffade henne, Ida, Janis och lilla Malte. Ida och Hanna visade sig vara riktiga mästerkockar och det bjöds på blåmusslor till förrätt och risotto med rostbiff och trattkantarellsstuvning till huvudrätt. Ofattbart och vi var sprängmätta efteråt. Jag måste dock tillägga att jag stod för för-förrätten som innebar pepparkaka med bluecheese på, ett gammalt hemligt recept och kan inte säga mer än så. Men tjejerna blev helt golvade av denna smaksensation. Jag hade även EGET ansvar över vitlöksbaugetterna. Det ni!

Vid tiotiden åkte vi hemåt, tjejerna till hundvakt och jag iväg på egen hand. Mys på hög nivå. Kommer att bli en lång tom vecka känns det som.
Idag har jag efter en mysig morgon försökt städa lite i min röriga lägenhet, har tvättat och vikt tvätt mestadels och röjt lite. Sen har jag tittat på Forrest Gump! Var länge sen jag såg den filmen men den är så himla mysig. Det har verkligen ösregnat hela dagen och jag har ägnat mig åt inomhusaktiviteter med tjejerna. Har verkligen inte velat vara utomhus alls idag.

Nu på kvällen har vi varit hemma hos faster Maggan på försenad födelsedagsmiddag för mig, då vissa inte kunde vara med i lördags. Har ätit god mat och tårta och fått massor med fina presenter! Tack för en härlig kväll älskade familj!
Innan jag lägger mig, vilket egentligen borde vara snart, ska jag skriva klart min sammanfattning om agility som jag ska "framföra" imorgon på Cattas kurs.

Inga kommentarer: