torsdag 26 november 2009

Perfekt kväll.

Efter jobbet så hastade jag hem, tog ut Stella en runda och sedan åkte jag och Freja upp till klubben för att möta upp Emma. När vi väntade på henne så ställde jag upp ett hinder och körde starträning med Freja.... Som vanligt är det inga problem med att stanna kvar utan hinder, då klarar hon massor med störningar. Men så fort man sätter ett hinder framför lilla fröken så blir det som att hon sitter på nålar. Men jag ger mig minsann inte! Kvar ska hundrackaren sitta :-) Höll på en liten stund och det gick riktigt bra. Sen tog jag och Flejflej en härlig pannlampspromenad bort förbi Sisjön tillsammans med Emma, Egon & Lisa. Freja och Egon hade som vanligt ofattbart roligt och morrade sig lekfullt genom hela promenaden.
Sen satte vi upp en liten minibana som mest fokuserade på ett staket. Jag hade inga förväntningar alls på att köra staket då vi inte kommit så långt i träningen men. Men helt plötsligt så var vi där ändå, och sicket staket det blev! Andreas skulle varit stolt! Så fint har nog Stella aldrig tagit ett staket, och att Freja kan komma och bara glida rakt igenom sådär kändes helt otroligt.

Slalom har vi inte kört på ett tag, har försökt utan koppel ett par gånger men det har verkligen inte gått alls! Med koppel på så flyter hon igenom med FULL fart, ofattbart snyggt. Men så fort kopplet åker av så springer hon rakt förbi alla pinnarna som om hon aldrig sett ett slalom förut. Varvade en stund med att shejpa med klicker och köra med slalom, sen tog jag av kopplet och höll i halsbandet genom första porten. Sen släppte det mer och mer, jag kunde hålla mindre i halsbandet och helt plötsligt så sa det bara poff och hon drog igenom portarna som om hon aldrig gjort annat tidigare! Kändes helt fantastiskt.

Emma och Egon gjorde också stora framsteg idag, de är så duktiga! :-) Helt otroligt att våra små småskitar är så duktiga ibland! Tack för en härlig kväll Emma!
Blev sedan en sväng runt militärfältet för att sedan åka hemåt, stekte lite kyckling och nu ligger vi i soffan helt däckade. Trött matte, trött hund.

Inga kommentarer: