torsdag 19 november 2009

Regnig hundträning funkar det med :-)

Efter jobbet blev det direkt hundpromenad i regnet med tjejerna, kallt och trist. Hem, torka hundar, torka mig - vilade i soffan 20 min och sedan var det dags att bylsa på sig igen och åka upp till klubben för lite träning med Freja. Träffade på några av Hannas kursare och tog en vända runt militärfältet, väl tillbaka mötte vi Hanna, Andreas, Anna & Emma som satt igång att träna. I början var det mest konstant skällande från Frejas sida och det var inte kuuul. Var sugen på att köra på Paulinas metod och sätta mig på Frejas huvud.
Men efter ett tag lugnade hon ner sig och jag vågade faktiskt släppa henne på hindren. Gjorde inte något avancerat utan bara lite enkla hopphinder, lite framförbyten, svängar och provade även ett par bakombyten - med blandade resultat.

Efter träningen blev det en promenad till och sedan "fika" på Hannas och Andreas favoritcafe! Freja sov gott i baksätet under tiden.
Tack för en trevlig kväll kompisar!
För övrigt är jag himla nöjd över att jag bara har två projekthundar kvar nu! Molly på aktivering och Nellie på klicker - sen är det klart! Sen ska det bara pluggas ännu, ännu mera tills slutprovet.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tur att du inte skriver ut namnet på Mölndals bästaste café!

Elin sa...

Nej, det vågade jag inte.