fredag 13 november 2009

Det VAR faktiskt skönt!

Fredag kväll och jag hade planerat att lyxa till det med matlagning som skulle inkludera rödvin, mums så gott. Hade inhandlat alla ingredienser... trodde jag! Tror ni att det fanns något rödvin eller? Nä, just det.
Det blev istället så att jag improviserade ihop en liten köttfärssås med svarta bönor och mango chutney, med tagliatelle till. När jag skulle hälla av pastan orkade jag dock inte ta fram något durkslag, utan körde med lock bara. Det skulle jag inte ha gjort! Hällde ut nästan ALL pasta rakt ner i diskhon, sådär kul faktiskt. Men köttfärsen blev riktigt god trots improviseringen.
Medans jag tittade på slutet av Ullared (fett kul) så tog jag mod till mig och la mig på min nyinhandlade spikmatta! Många säger att de verkligen får mindre ont i sina kroppsdelar, ökar blodcirkulationen etc.etc. och faktiskt att det är riktigt skönt! Jag var såklart livrädd och såg framför mig hur jag la mig på mattan, och fick en Freja över mig och blev genomborrad av taggarna. Riktigt så illa blev det inte, och det var faktiskt inte så dumt...! Tror till och med att det kan vara något att bli riktigt beroende av. Känner redan nu att jag nog drar av mig tröjan och kör en gång till senare :-)
I morse var det en annan invigning, nämligen av mina nya skor! De är dundersköna och var varma hela promenaden, inte läckte det in heller! :-) De får definitivt följa med på tävlingen imorgon, så får vi se om jag springer med dom eller inte.

Det känns oerhört lyxigt att få sova ut ordentligt imorgon, trots att det är tävling! Jag ska se till att få med mig raggsockarna för en kall ridhusdag och det nya täcket till Stella, sen blir det nog någon extrafilt med!

3 kommentarer:

Camilla och terrierterroristerna sa...

Lycka till i morgon!

Anonym sa...

Lycka till imorgon! :)

Anonym sa...

Hej hej... Tack för sällskapet idag... =)
Har nu lagt in det på you tube... sök som du gjorde sist så hittar du det... Blev dålig kvalite... =( Fattar inte varför. Men skall kolla om jag kan fixa det senare...
Grattis på födelsedagen om nu det var im? inste så långt kvar isåfall ;)
GRATTIS =)
Kram Katarina