onsdag 18 november 2009

Guds gåva.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - klickern är verkligen Guds gåva till hundägaren!
Nu har jag och Therese haft en liten aktiveringsstund (ännu en projekthund) och vi har klickat upp Molly på en färgburk och även tränat på att rulla boll. Molly var jätteduktig och det var verkligen roligt att se henne utvecklas under den lilla stunden. Även kul att se Thereses utveckling inom timingen och klickandet!
Det var ett tag sen jag och Stella verkligen hade en klickerstund, varför det blivit så beror väl mest på Freja antar jag. Men nu kom vi igång igen och körde lite samma sak som Molly fick göra. Upp med framtassarna på färgburken och sen gick vi vidare eller snarare tillbaka till papperskorgen som vi kämpat med hur länge som helst.. Det har inte hänt någonting alls och har känt att vi helt kört fast. Men nu helt plötsligt så släppte det bara!

Freja fick en genomkörare med klickern hon med, hon fick ta sig upp på färgburken hon också. Det är så roligt att arbeta med henne, har bara haft ett fåtal klickerpass med henne på det här viset men hon arbetar redan så himla aktivt!

Jag sitter i soffan med godbitar i ena handen, kameran i den andra och klickern i munnen. Det tog en stund innan jag fick till det kan jag meddela. Startkommando + klicker i munnen = utspottning av klicker.

1 kommentar:

Camilla och terrierterroristena sa...

Visst är klickern underbar?!! Kul att se dina vovvar jobba:)
Kram från oss!