måndag 16 november 2009

The mighty 22.

Ja, då var man 366 dagar gammal, inte känner jag mig särskilt annorlunda för det :-)
Min födelsedag firades främst hemma hos pappa på lördag kväll. Där fanns Pappa, Alice, Gudmor Pia med familj, Farmor, Maria, Anna och Emma. Det blev smaskig höstgryta till middag och daimkladdkaka och frozen cheesecake till efterrätt. Mums!
Jag fick massor med saker som jag önskat mig, så ett stort tack till mina älskade vänner och fina familj som firade min födelsedag med mig.
På söndagens morgon, the real b-day, så vaknade jag av att någon ringde på dörren... Men inte bara vem som helst - utan världens bästa faster, med picknikkorgen och blommor i högsta hugg! Det blev kaffe och smaskiga hemmagjorda bakelser till frukost och dagen kunde inte ha börjat bättre.
När Maggan hade åkt tog jag mig ner till Maria med tjejerna och vi gick en slappepromenad i skogen, dvs hundarna motionerade sig själva. Link ska bygga bröst och lårmuskler, så han ska gå upp för backar, gå i granris etc. för att få hjälp med detta. Så på med koppel och smyg fram :-)
Maria preppade lite frolicbuskar åt Link, och Freja hängde på på ett hörn hon med.
Efter en bra stunds hundtorkande så kom Malin och Maria hem till mig och vi började resan mot Vänersborg, fick göra en avstickare och hämta upp en borttappad Paulina under vägen bara ;-) Det blev lunch i Uddevalla, pizza med rhode islandsås på, låter lika ogott som det var. Sen var det föreläsningstime och det var över 200 personer intryckta i en gammal, gammal biosal mitt i Vänersborg. Det var intressant att lyssna på Per, även om jag/vi kanske hade velat ha lite mer ingående fakta. Nästan allt han pratade om kan vi redan, antingen genom böcker eller undervisningen på Hundens hus. (som bygger på mkt av hans forskning...) Men det var trevligt att lyssna på mannen bakom böckerna.

1 kommentar:

sara sa...

jag hade velat vara med!!
grattis min fina!