måndag 30 november 2009

Helgen har varit full :-)

Hundarna har varit ute och promenerat, jag är duschad och klar - nu är det bara kaffet som ska ner och jag har lite tid över till att blogga :-)
I fredags fick jag hjälp av bästaste Sarah som fick äran (stort frågetecken) att passa mina två yrväder under dagen. Jag lämnade dom innan jobbet och hämtade dom efter, vilket passade mig perfekt. Men fick stressa som en tok, hade 15 min på mig att bli klar innan jag skulle åka till city. Fick bli bil istället för kollektivtrafik :-)
Mötte upp pappa och Alice och gick på en otrolig musikal, Guys and Dolls. Jag älskar musikaler och den här var riktigt bra, rolig, bra musik och bra dansare. Blev en riktig kanonkväll :-)
Var inte jättekul att behöva åka hem direkt efter föreställningen bara för att jag skulle gå upp dundertidigt för att åka till Kungälv och vara funktionär på tävlingen där.
Hämtade upp Camilla hemma hos henne vid tio över sex och sedan var det full rulle hela dagen! Blev nog en riktigt bra tävling ändå, det flöt på jättebra på morgonen och large med 60 starter var över på en timme. Tror att det fortsätta hålla i sig efter vi åkt hem.
Var ganska okej att bara sitta och räkna eller springa med koppel, men hade såklart hellre tävlat, speciellt då vi inte hade något att göra under "våra" klasser... Men men, inte mycket att göra åt det. Vi får hålla oss till våren helt enkelt :-)
Kom hem vid tre ungefär, vilket passade mig utmärkt. Hämtade upp tjejerna och tog med mig båda ut i skogen. Stella dundrade omkring med sina pinnar som vanligt, medans jag beslöt mig för att köra ett litet lydnadspass med Freja. Tränade på sättande under gång och spontant sättande när jag stannar under ett fotgående. Det tog inte många klick innan Freja fattade vad det handlade om. Duktiga lilla hund!
Stella fick ett bad när vi kom hem, snuskhunden och det tar som vanligt en stund att torka två hundar. Fick skynda mig riktigt ordentligt för att hinna till skjutsen som skulle hämta mig.
Rev sönder tre par strumpbyxor på olika ställen men till sits fick jag på ett par stay-ups i helt format. Jag skrek värre än tjejen i TV-reklamen kan jag garantera.

Det vankades julfest med jobbet och blev en öl på Othello innan det, där vi mötte upp nästan hela gänget, trevligt! Vi trippade bort till Kajskjul 8 vid halv sju tiden ungefär och möttes av en varm, varm lokal och helt fantastisk mat. Vi behövde inte gå därifrån hungriga iaf :-) Showen var helt fantastiska och är det någon som letar julbord så rekomenderar jag verkligen Kajskjul 8as. Var det bästa av de fyra julborden jag har varit på ! Grymt gott och underhållande.

Det blev dans hela natten lång, eller ja, inte riktigt. Vid ettiden då en del drog vidare dansade jag o Camilla vidare, men blev sen så ömma i fötterna att vi var tvugna att åka hem. Jag blev kollosalt trött och det kändes att jag inte var långt ifrån att dygna.
Som tur var hade jag sovmorgon på söndagen, tjohooo, och vid 12 åkte jag och hämtade upp Maria o Link, lämnade Stella hos Magnus och vi åkte sedan och inhandlade lite julblomsgrejer :-) Det blev en julblomma till Hanna och Catta av det, fina blev det dessutom tyckte jag allt!
Jag och Maria tog en promenad i Högsbo och gick bland annat förbi mamma, tände ljusen och rensade lite löv. Såg till att det såg så fint ut som det kan göra helt enkelt. Freja skötte sig näst intill exemplariskt på promenaden, vilket jag såklart uppskattade.
Efter promenad var det dags för ett litet "förprov" på Hundens Hus, då vi ska ha praktiskt prov på examen i helgen. Kändes väl inte på topp kanske, satan vad nervös man blir. Får hoppas att det känns bättre med riktiga kursare i helgen...
Efteråt så hade jag och Catta en liten kursplanering för våren i Varberg. Har nu fyra kursstarter inplanerade, vilket känns toppenroligt!
Hem, hämta Stella, hem med hundarna och sedan var det dags att åka iväg till Hanna där det serverades glöggfika, uuunderbart gott! Det serverades glögg, julmust, pepparkakor, lussehästar, saltkakor, julskum, choklad, clementiner och gud vet vad :-) Man var mätt när man åkte hemåt. Tack Hanna för en mysig afton.

Hemma fick jag ta itu med lite tråkuppgifter, men även lite mys, då det faktiskt var 1:a advent och man fick ta fram julpyntet :D Det blev grangirlang på trappan, ljus, stjärna på stativ och adventsljusstakar. Har en stjärna kvar jag ska hänga upp, sen så är det färdigfixat! Blev även lite städning och pyssel, pluggande en stund med. Jag måste få ordning på mitt röriga liv känner jag. Jag är så j-a stressad just nu att jag undrar om inte min gamla magkatarr är på väg tillbaka igen, illamående, magont och ja, det kan nog vara så. Förhoppningsvis går det bra till helgen och isf ska jag sova i en vecka efter det.
Efter ett par timmar tog tröttheten över och jag fick sällskap i soffan framför Troja, mums-mums. Har sovit ofattbart gott inatt och att få vakna av att någon smeker bort en hårlock ur pannan på en, det önskar jag hände varje morgon....

3 kommentarer:

Jessica sa...

Låter verkligen som du haft en toppenhelg!!;)Fin klänningen var;)

sarasis sa...

vad fin du är på den bilden min sis!
vad hade du för trevligt besök?! ;)

Sarah Carlsson sa...

Självklart var det en ära :P Nasse är numera begravd ;) Hojta om du behöver hälp igen ´nån gång :)