tisdag 9 mars 2010

:-)

Bra, bra dag :-)
Förmiddagen gick åt till:
- träningspass med Freja på gården - inkallning, läggande under gång och skvallerträning.
- lunchtillagning - fiskgryta med sweetchillisås.
- vikning av tvätt
- hängning av tvätt
- dammsugning
- bädda rent
- promenad med Stella i skogen
- förberedelse för tacopajtillagning.

Vid 15 så åkte jag och Freja iväg till klubben där vi mötte upp Emma, Lisa & Egon och gick min premiär på torsdagsrundan. Blev en hel del pulsande och halva promenaden fick jag o Emma vara ovanligt tystlåtna då det krävdes mycket koncentration att pricka fötterna rätt i avtrycken framför oss, istället för att trilla eller stuka fötterna. Mycket roligt var det i alla fall, men det var minsann med en hel del avundsjuka vi missnöjt såg hundarna springa förbi oss i 180, lätt springades på skaren. Attans att man inte väger under 15 kg ;-)
När vi var tillbaka på klubben var det lagom för mig att åka direkt till Hundens hus där min kurs skulle börja 17.45. Idag var andra tillfället och jag var inte riktigt lika nervös som sist... Idag har kursarna fått sätta ihop två hopphinder, lära sig tunneln och däcket. Det har gått riktigt bra och jag är så glad att jag har fått en sån härlig grupp med så trevliga hundar och kursare!

Väl hemma avslutade jag min tacopaj, och fick med det också äta middag! :-) Igår kväll gjorde jag en räksoppa som jag fått recept på av Camilla, och nu räknade jag lunchlådorna i frysen - 14 stycken! Så himla gött att ha mat ett tag nu, då jag inte finner mycket gädje i att laga mat själv. Wohow!

2 kommentarer:

Anneli sa...

visst gör de! så gott o billigt o kunna göra de hemma. :D Kan vi inte se om vikan anordna en lite miniträff mot våren. typ du jag rosa, lisa p o lisa j o jessie och några till som endån håller litta kontakt. :) Tänkte efterosm de inte blev någon stor klassträff. Hade vart så kul och bara samlas. typ mötas någonstans mitt emellan och campa över en natt och bara umgås o ha kul? hade inte de vart kul? :D

Mats Fahlgren sa...

14 lunchlådor! Du är en värre ekorre än jag! :-)
Gott att det funkar bra med kursen, du är så duktig!!
Är så stolt över dig!
puss
Papi