tisdag 16 mars 2010

Wonderland

Igår blev det lite slalomträning för Freja ute i trädgården. Det var lite kämpigt att få ner pinnarna och sen blev det lite för slaskigt, men over-all så gick det ganska så bra. Tränade främst med 2 och 4 pinnar och fokuserade på ingångar med mig på båda sidorna och att hon ska fokusera framåt, vart jag än befinner mig. Måste träna oftare med externbelöning så jag får fram henne mer. Tränade även mycket lek och har verkligen fått upp ett jättefint leksaksintresse! Hon kampar jättebra nu och tycker verkligen att det är jätteroligt. Det är jag väldigt nöjd med :-)
Vid sextiden mötte jag upp ett gäng glada hundungdomare (sexton stycken tror jag vi var..) vid Bergakungen och vi tillsammans såg vi Alice i underlandet i 3D. Var fräckt med 3D:n och jag ångrar att vi inte såg Avatar i 3D när vi var och såg den. Var maffigt måste jag säga! Helt sjukt hur ett par glasögon kan göra sån skillnad!

I förmiddags blev det en koppelträningspromenad... Hur tråkigt som helst och jag blir bara så trött. Förstår inte hur två hundar kan gå så bra i koppel en och en och vara så katastrofala när de är tillsammans. Suck. Men men, det är bara att traggla vidare.

Imorgon har vi VIP kväll på jobbet, vilket innebär att Elin ska jobba ända tills 21. Inte något jag längtar efter om man säger så....

Inga kommentarer: