torsdag 11 mars 2010

Freja ska tävla!

Torsdag står det i kalendern, vilket alltid brukar betyda någon härlig aktivitet! Idag blev det promenad runt golfbanan vid klubben tillsammans med Freja, Emma, Lisa & Egon. Efter promenixen blev det ett lydnadspass för Freja. Det gick inte suuuperbra, hon var väldigt okoncentrerad av hundarna som var på planen bredvid. Men men, man kan inte alltid vara på topp! Det var ett tag sedan vi körde ett pass på klubben, med störande hundar i närheten. Planen var ingen höjdare, men det tar sig :-) Snart står vi där på grus och gräs hörrni!
Jag har dessutom gjort något riktigt dumt... Jag har skakat hand med Emma på att anmäla Freja till Alfas inofficiella tävling i april :S Så nu får vi verkligen hoppas att planen smälter fram så vi kan träna upp oss ordentligt, haha. Men bra att ha ett mål i alla fall! Nu är hon anmäld och vi får helt enkelt bara bita ihop och ta oss igenom det ;-) Ska bli roligt!

3 kommentarer:

Sarah Carlsson sa...

D gillar vi!! :D Kommer bli jättebra :)

Thereze sa...

Hej Elin!
Jag har en fodertik från Ann sedan 1 år tillbaka. Jag har träffat din Freja när hon bodde hos Ann så när hon flyttade sa Ann att hon hamnat hos dig. Jag sysslar också med agility så därför var det extra intressant att veta att Freja hamnade hos dig! Lycka till på tävlingen! Jag ska också debutera med min Kate snart - inoff på söndag.

Mickan sa...

Roligt med tävling. Då blir det hårdträning här framöver då? ;)

Sv: Okej, där ser man. :)
Känner igen det där, det är lätt att hålla igång en viss tidsperiod och tar det stopp så tar det stopp. Men man får försöka hitta tillbaka till det där hålligånget.

Jag har åkt på en jobbig förkylning så jag har sjukskrivit mig från jobbet nu i helgen. Är hos mamma i Karlstad och blir ompysslad. Så det är trevligt.

Trevlig helg!