onsdag 10 mars 2010

Snart drar vi norrut igen.

Egentligen var det inte fler tävlingar inplanerade för oss under mars månad, men efter tips från Hanna så efteranmälde jag mig till Laxå BKs tävling den 20:e. Så det blir en favorit i repris med middag i Vara och övernattning i Mariestad... :-)
Det blir fyra lopp på lördagen, varav två officiella och det ska bli härligt roligt!
Idag har vi fortsatt med våran lilla pilatesträning och Freja står på bollen jättebra med alla fyra. Nu ska hon få börja lära sig att balansera mer och mer på egen hand. Än så länge håller jag bollen med en fot på varje sida, så att den står någolunda still. Men nu har jag börjat rulla bollen sakta, sakta fram och tillbaka med Freja på så att hon lär sig att balansera under tiden.... Fungerar riktigt bra :-)

Stella ligger i kontaktfältshårdträning och vi ska ner på golvet nu för ett pass. Eftersom att hon måste läras om, så tar det lite längre tid.. jämfört med Freja som lär sig rätt från början. Men det är bara att traggla vidare! :-)
Freja och jag har mycket på tapeten. Det är pilates, lydnad, kontaktfält och bakombytesträning (flatwork...) så det blir många pass om dagen - till Frejas stora lycka!

1 kommentar:

Anneli sa...

haha jo men de låter faktiskt trevligt. Men ska du ner något till falsterbo horse show i sommar? Man kanske kunde dra ihop något då annars? jo men de hade vart kul med klassträff med. :P