tisdag 30 mars 2010

Sista Jennyträningen...

Igår hade vi våran sista Jennyträning för vintersäsongen :'( Känns hur trist som helst. Vi har fått så himla bra hjälp under den här vintern och det har verkligen förändrat mig och Stella helt och hållet som agilityekipage. Får helt enkelt köra ut och visa vad vi går för under tävlingssäsongen och längta lite i hemlighet tills vinterträningen börjar igen :P
Träningen igår var ingen piece of cake, galet många hinder, galet många byten, slalom, staket, threadle, och blåa tunnlar :P .... och vi körde på i ström. Jag var inte riktigt alls i mitt esse och det tog lite för lång tid att komma igång - Jag är känd för att vara trögstartad. Men Stella däremot var helt fantastisk! :-) Superglad, supersnabb och riktigt, riktigt duktig! Var riktigt rolig och effektiv träning med dessutom. Jenny (bilden) var som vanligt stenhård och fick oss att svettas... Idag värker benen :P
Vi hoppas på att det blir tid för träning på torsdag, då ska det garanteras tränas vidare. Blir som vanligt grymt taggad efter en Jennyträning och vill bara hem och träna på läxan :-)
Nu har jag vaknat till liv lite grann, druckit mitt kaffe och ska gå ut på morgonpromenad med hundarna. Uppfann en ny runda igår som jag nog tänkte ta idag med, plus en runda till då den nya är väldigt kort. Man får försöka förnya sina promenader med lite svängar åt höger och vänster då och då, annars blir det för trist :P

2 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Haha, vad roligt att höra, jag blir lika dan efter Jenny träningar, hoppas jag också får möjlighet att träna för henne nästa vinter :D

Jessica sa...

Låter toppen roligt!! Haha ja de där med promenaderna blir lätt tråkigt när det blir samma, har samma problem både med hundens rundor och med hästarnas:/